När min m2b fyllde 30 år firade vi med stor fest. Dock var den 10talet av hans vänner som varken svarade ja, nej eller kanske.
Min m2b och hans vänner är medlemmar på Facebook så han skrev i sin status att följade personer (lista) inte hade svarat och att om de inte svarade inom 2 dagar tolkade vi det som ett nej. Då blev det en jäkla fart på vissa, framför allt de som levde i parrelationer där många trodde att "den andra" hade svarat. Folk hade allså planerat att komma, gått samman för gemensam present, men glömt att tacka ja till festen.
Då hade vi lagad mat så det var lite mer viktigt att veta antal. Dock var det flera som kom för sent, vi fick börja äta utan dem. Vi skrev 14.00 på inbjudan, de flesta anlände 13.50-14.10 och fick ett glas bubbel och minglade lite. När klockan närmade sig 14.30-14.40 och det fortfarande fattades några började vi äta, maten kunde inte vänta längre. De saknade gästerna hade inte hört av sig heller, jag hade mobilen i fickan hela tiden. Jag hade fullt upp med maten, se till att alla hade att dricka, m.m. och pallade inte jaga folk som inte kan klockan. Vi hann sätta oss till bords när de kom insladdandes, utan ursäkt, bara "ojdå".