• Grodprinsens brud

Augusti 2013 Är det någon mer som är tidigt ute?

Vi ska gifta oss i augusti 2013 och känner att många runt omkring reagerar med "Åh vad roligt men är ni inte lite väl tidigt ute med planeringen då?!" Är det någon mer som är ute lite väl tidigt? I så fall kan vi väl följas åt?

• Svar på tråden Augusti 2013 Är det någon mer som är tidigt ute?
  • sommaren13

Ja vi ska gifta oss den 24:e augusti 2013 och vi har planerat sen i november förra året. Vi har bokat kyrka och lokal och gjort inbjudningskorten. Jag tycker att det är skönt att vara ute i god tid, då kan man sprida ut utgifterna lite mer och man kan göra mycket mer själv också. Vi kommer göra inbjudningskort, festhäften, vigselhäften och placeringskort själva. Bara på inbjudningskorten har vi sparat 1000kr, vi gjorde en kopia av dom som vi ville ha ifrån calligraphen.

• mirre01

vi viger oss i maj 2013 och jag var redan ute i god tid för 2 månader sedan,

att vara ute i god tod är enbart positivt :) du hinner hitta saker till extrapriser :P

du kan fynda på rea

du kan få panik men endå hinna föra om allr :P

man bör vara ute minst 12 månader innan om man vill undvika stress skulle jag säga :P

• astoryending

3:e augusti 2013! Vi har också fått reaktioner på att vi är ute i väldigt god tid, men jag hatar att vara ute i sista minuten och själva planeringen är ju halva grejen ;)

Planen är också att försöka göra så mycket som möjligt själva (inbjudningskort, festhäften etc.) och då är det ju en fördel om man har gott med tid på sig. Och precis som TS sa så kan man ju sprida kostnaderna mer då :)

Jag är verkligen inne i en bröllopsbubbla just nu och jag älskar det!

• Lilllan

Har inte bokat ett datum än, ska göra det nästa vecka=)
    Får också ofta höra att vi är tidigt ute, för vi har hittat plats för festen, klänningar till brudtärnorna osv =)

Kul att man inte är själv=) 

• Victoria

Vi hade planerat bröllop till 7 semptember men ångrade nu oss och valde 6 juli istället för vi inte orkar vänta. Men jag började redan spåna på idéer och köpa saker redan för 1 år sedan. Jag känner mig själv och vet att jag ofta skjuter på saker så det blir gjort i sista minuten och det vill jag inte med bröllopet så jag och min blivande började tidigt.  Så jag tycker ni inte är ute och planerar för tidigt! Plus att man kan njuta lite extra länge av allt bröllopsplanerande

• ChristineL

Min m2b friade den 14:e februari iår och vi började planera bröllop på en gång. Datumet blir 31:a augusti 2013, vi har bestämt en massa smådetaljer redan och ska börja titta på lokaler här runt juni. Eller ja, tittat runt en massa har vi redan gjort på internet, men besöka lokaler :)

• Mimmi2012

Jag kan ju inte följas åt med er då jag ska gifta mig nu i sommar men jag ville bara säga att jag liksom en hel del andra, märkte jag då, började väldigt tidigt. Det är jag idag väldigt glad för då man har kunnat ändra sig när man har fått suga lite på sina ideer. Jag började småplanera redan i okt 2012 och som sagt vi gifter oss juli 2012 :)

Ha de så roligt med alla skojjiga ideer, det är jätteroligt. Glöm inte bort att lägga bort det ett tag ibland så det inte blir för påfrestande och äter upp dig :)

• Lilllan

Nu har vi änbtligen fått vårt datum=)) 
    3augusti 2013 smäller det=) weiii 

• Cosy

Man kan aldrig vara för tidigt ute

We did it on DreamHack. Geeky love
  • MiaCilla

Hej på er! Vi ska gifta oss 13-02-13 på Ishotellet i Jukkasjärvi. Det blir visserligen inte så mycket att planera men vi har varit tvungna att boka flygbiljetter så vi säkert kommer dit till våran dag (vi bor i södra sverige). Och vad händer.......flygbolaget gick i konkurs idag!!!!! Hjäääälp att sånt här ska hända oss när vi väl är ute i god tid. Sambon ringde sas & dom har lovat att boka om oss men tänk om det inte stämmer med övriga bokningar vi redan gjort....ååhh mina "bröllopsnerver" är i gungning ska ni veta, tur att sambon är helt lugn iallafall!! =)

Svar på tråden Augusti 2013 Är det någon mer som är tidigt ute?