• pinklove

    Hur mycket måste duken hänga ner på sidorna?

    Jag vill duka med juteväv som duk på vårt bröllop och har hittat ett prisvärt alternativ där bredden dock ligger på enbart 100 cm men kommer på rulle på 100 meter. 
    Räcker 100 cm för att täcka ett bord på ca 80 cm bredd eller kommer det se konstigt ut?

    Det andra alternativet jag hittade skulle 20 meter kosta lika mycket, men då är bredden 120 cm.

    Hur hade ni gjort?

     

  • Svar på tråden Hur mycket måste duken hänga ner på sidorna?
  • Chicita

    Till att börja med, juteväv kan vara jättesnyggt visuellt, men det kan klia när man får det mot bara armar mm.
    Maken får stora utslag som efter ett tag börjar blöda till och med.

    Om du tycker att överhänget är för litet så kanske det skulle vara snyggt att ha typ vita knoppalakan under juteväven som hänger ner lite mer.
    Juteväv är ju inte så flexibelt så jag tror att det kan vara bra att inte ha allt för mycket överhäng med det också. Bara den inte är så stel att den står rakt ut från sidorna dock... 

  • pinklove
    Chicita skrev 2012-05-16 20:05:37 följande:
    Till att börja med, juteväv kan vara jättesnyggt visuellt, men det kan klia när man får det mot bara armar mm.
    Maken får stora utslag som efter ett tag börjar blöda till och med.

    Om du tycker att överhänget är för litet så kanske det skulle vara snyggt att ha typ vita knoppalakan under juteväven som hänger ner lite mer.
    Juteväv är ju inte så flexibelt så jag tror att det kan vara bra att inte ha allt för mycket överhäng med det också. Bara den inte är så stel att den står rakt ut från sidorna dock... 
    Tusen tack för ditt svar! Jag försöker fundera hur vi ska göra...Vill ju inte att folk får utslag av duken. Samtidigt har jag ställt in mig på att det är juteväv jag vill ha...hmm...

    :) 
  • Lebendig

    Juteväv är jättefint, rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att det luktar en del? Och jag tål det inte heller riktigt. Så kanske mer inne på Daniiels linje med juteväv som löpare istället?

Svar på tråden Hur mycket måste duken hänga ner på sidorna?