Hur skall jag fokusera bort henne?
Hej!
Gifter mig snart med min drömman och allt har gått så bra! Vi har fått de lokaler vi vill ha, många har tackat ja och jag känner mig i super form inför den stundande dagen. Planerat har vi gjort gemensamt i ett års tid och båda är lika laddade och lyckliga över våra släkter och vänners engagemang.
Men jag känner mig lite ledsen över min sk bästa vän. Hon som alltid funnits där och vi som haft så roligt i många år blev otroligt stressad och irriterad över vårt bröllop (hon och hennes kille har varit hop betydligt längre) och nu har hon sett till att bli gravid med flit inför vår dag..
Hade varit överlycklig för hennes skull om jag inte visste att hon vill "överträffa mig" (det är mer än tydligt).. hennes kille ville inte ha barn och inte gifta sig än och hon grät sig fram till detta och hotade med att göra slut...
Hon har ett hedersuppdrag men hör knappt av sig, svarar inte när jag ringer och när vi pratar är det bara bebis bebis bebis som gäller trots att hon inte skall föda på ett bra tag. Jag har sett till att avlasta hennes så att hon bara har lättare uppdrag (hon vill ha den här rollen!) men hon klagar på att hon inte får stressa och hon inte har tid för hon är gravid men att "det ska nog lösa sig". Suck... hon är som förbytt... jag ser alltid till att visa stort intresse inför hennes graviditet men hon visar inget inför min dag, och när jag antyder om "vad lyckligt lottade vi är" så fnyser hon och säger med menande ton "ja men min sak är ju betydligt större än din".
Hon kommer vara med på bröllopet hela dagen (jag har inte hjärta att be henne avsäga sig rollen), oavsett om hon fixar sina uppdrag så har vi god back up av andra, men hur ska jag undgå att lägga fokus på henne på själva bröllopsdagen när vi sitter i sminket? Hur ska jag tackla henne om hon kommer med nedsättningar och klaganden på den dag då jag vill vara mitt lyckligast jag? Snälla tips på hur jag skall fokusera bort henne!
Tack// Johanna