• carrie83

Fullbokade hotell. Hjälp!

Vi gifter oss om 3 månader och skulle nu börja kolla på inkvartering för de bröllopsgäster som inte bor i staden vi ska gifta oss i. Det visar sig att precis alla hotell i vår hemstad är fullbokade just det datumet, inte ett enda rum är ledigt! Nu har vi panik! Hur fasiken ska vi lösa detta? Vi har kompisar som bor utomlands som förhoppningsvis kommer på vårt bröllop och dom måste ju ha nånstans att bo. Tänk om de väljer att inte komma för att de inte har nånstans att bo under helgen! 

Jag har kontaktat de flesta hotell och bett att dom ska meddela oss om det blir avbokningar, men vi kan ju inte räkna med det. Har nån några tips på hur vi ska lösa detta? Skulle det inte vara för att min syster med familj (som också bor utomlands) bor hos mina föräldrar skulle det finnas 2 lediga rum där, men nu är huset fullt. Mina svärföräldar har inget ledigt.

Det här har lagt sordin på hela planeringen nu och jag är jätteorolig att våra långväga gäster väljer att inte komma pga detta. :(  

• Svar på tråden Fullbokade hotell. Hjälp!
  • daniiel

Det finns inga campingar i närheten som kan ha lediga stugor eller om ni känner någon/några som har husvagn och kan låna ut? Ni har inga vänner/släkt som bor hyffsat stort och kan låna ut ett rum? Har du kollat Blocket? Många hyr ju ut stugor, hus och lägenheter under kortare perioder (så som en vecka) under sommarmånaderna. Antar att ni gifter er i augusti.

• Puff

Det finns inte något en liten bit utanför stan? Vandrarhem, campingar som har stugor, lägergårdar? Släktingar som kan ha något rum över, eller någon sommarstuga som någon som känner någon kan tänka sig att hyra ut? Studenter i stan som är i sina respektive hemstäder just då (om ni gifter er på sommaren eller runt någon storhelg t.ex) och kan tänka sig att hyra ut sin lägenhet för en slant? Testa att lägga ut en annons på t.ex blocket att ni söker husrum för si och så många runt det datumet så kanske någon nappar? Man kan också fråga turistbyrån i staden om de vet något, de kan ha lite allmän koll på vart det finns ledig logi om det är något större evenemang som sker i staden just då.

Hoppas det löser sig för er!

• carrie83
    daniiel skrev 2012-05-15 10:41:51 följande:
    Det finns inga campingar i närheten som kan ha lediga stugor eller om ni känner någon/några som har husvagn och kan låna ut? Ni har inga vänner/släkt som bor hyffsat stort och kan låna ut ett rum? Har du kollat Blocket? Många hyr ju ut stugor, hus och lägenheter under kortare perioder (så som en vecka) under sommarmånaderna. Antar att ni gifter er i augusti.
    Det är tydligen nån bank som har sin sommarfest i staden då och dom har lagt beslag på allt som finns i staden, allt från campingar och hostel till stora hotell. Helt otroligt. 

Vi har funderat på husvagn och även att inhysa några hos vänner och släkt. Vi får väl börja jaga våra släktingar nu då. Trist. :( 
  • Chicita

Kontakta turistbyrån, dom har ofta koll på vilka som hyr ut privat.
    Kolla grannstäderna också om det inte är allt för långt.  

Svar på tråden Fullbokade hotell. Hjälp!