• Monstertjejen

    Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!

    Jag är i valet och kvalet om jag skall använda knoppa-lakan som stols överdrag.


    Så min fråga är hur knöt ni dom och hur blev det?

  • Svar på tråden Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!
  • KhiraLii

    Här är bild på överdragen vi sytt av lakan och som användes i lördags. Stolarna hade armstöd men funkade bra ändå


  • Monstertjejen

    Khiralii: tack för bilden!! Va det svårt att knyta dom på stolar med armstöd?

  • teddy

    Jag har ingen bild på de ännu tyvärr, men vi kommer få ut två "överdrag" av varje lakan... kommer dela de mitt av, på längden liksom, o hänga över stolarna o knyta ett mörkrosa band om. Nä, svårt attt fatta såhär jag vet, men lägger upp en bild så snart jag har... :P

  • Linda L
    KhiraLii skrev 2012-05-16 18:17:06 följande:
    Här är bild på överdragen vi sytt av lakan och som användes i lördags. Stolarna hade armstöd men funkade bra ändå


    tjusigt! hur många har du och vad skulle du sälja dom till mig för? Flört
  • KhiraLii
    Linda L skrev 2012-05-18 22:00:51 följande:
    tjusigt! hur många har du och vad skulle du sälja dom till mig för? Flört
    Jag har 69 st vilka jag säljer för 15 kr styck. Jag kan sy nån/några mer nya för 25 kr om det behövs. Kan lämna i Borås eller gbg. Går nog skicka med bussgods också.
  • Monstertjejen

    Khiralii: behövde du sy? Va det bara för att stolarna hade armstöd?

  • KhiraLii
    Monstertjejen skrev 2012-05-19 14:06:32 följande:
    Khiralii: behövde du sy? Va det bara för att stolarna hade armstöd?
    Japp precis. Om vi inte hade sytt så hade det glipat som sjutton och ärligt talat är det så mkt snyggare med sydda även på "vanliga" stolar. Vi testade det mesta innan. Vora stolar var gräsliga så det fanns inget annat val än att täcka dem totalt.
  • Monstertjejen

    Skulle man kunna få en beskrivning hur du sydde :D ?

  • thean

    Åh jag har bilder på min andra dator! Suck, men vi använde knoppa lakan på svägerskans bröllop i mars, jag knöt allihop, 85 st... det tog tid men blev världens lyft jämfört med innan. Jag la lakanet på längden över stolen och knöt ändarna mellan stolens bakben om man säger, knyt hårt och lämna någon cm på stolen ben fria (om det börjar kasa ner under kvällen så går det ändå inte i backen). Sen knöt jag på samma sätt, ändarna ihop med varandre men runt frambenen. Det hela toppades med ett vinrött organzaband med slät knut. Jättesnyggt!

    Nu den 2:e juni ska samma lakan användas på MITT bröllop, men då har vi rosa organzaband som blir lite "tufsiga" när man har dom om stolen... tror det blir bra!

    Lycka till!

Svar på tråden Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!