• Fannyterez

Vilken månad ska man välja?? Fördelar/nackdelar

Jag och min blivande kommer att gifta oss 2014, men kan inte bestämma månad eller årstid!

Först tänkte vi sjävklart sommaren, kanske början på augusti. Men sen tänkte vi kanske våren, typ maj-april, men är det för kallt då? Vi ska iofs vara inomhus men ändå.

När gifte ni er? Vad är fördelarna/nackdelarna med den månad ni valt?  

• Svar på tråden Vilken månad ska man välja?? Fördelar/nackdelar
  • Stike

Jag ville först Juni för det känns som att det är störst chans på fint väder då.. Men nu verkar det luta åt början av Juli. Svårt med vädret det kan man aldrig lita på i Sverige!

• sommarblommor

Vi har valt 11:e aug i år. Man hinner varva ner under sommaren och få lite färg samt de flesta har kommit hem förhoppningsvis utvilade från sina semestrar. Aug brukar vara en ganska varm månad också.

• Ekna

Vi har valt febuari för att de är en sådan tråkig månad och det är trevligt om något kul händer då, sen att de kan vara väder från sol till snöstorm är inget vi bryr oss om då vi bara får som vi vill på våran dag. Sen är de mycket för att vi vill inte ha de på sommaren då alla andra gifter sig :) men sen är ju ett sommarbröllop helt underbart det med :)

• daniiel

Vi valde augusti, 13 augusti 2011. Det är sommar, varmt och sol (för det mesta), men inte mitt på sommaren när det är som varmast och flest bröllop (och andra saker, festivaler osv som många åker på) och semestrar för gästerna osv. Jag tycker det var en väldigt bra månad att gifta sig i :)

• mimi00

Vi valden mars för att inte krocka med verken 50årskalas (mamma) eller student (syrran) sen vill jag inte ha mitt i sommarn när ala är borta, inte april för alla luras ^^ sen känner jag att i mars är det kallt, d¨å vet jag det.. är det fins väder är det ett plus men blir inte besviken. I maj-augusti blir man väldigt besviken om det regnar eller är kallt.. 

• snowstars

Vi ska nog också gifta oss 2014 (preliminärt) och är inte överens om vilken tid på året vi ska gifta oss ;) Jag skulle vilja gifta mig på vintern för jag tycker det är mysigt med vintermörkret och snön plus att man inte behöver fundera så mycket över vädret. Min blivande vill absolut gifta sig på sommaren för det är så man "ska" göra. Jag försöker kompromissa med att föreslå vår årsdag som är på hösten ;) Får se vart vi landar till slut.

Angående om det är för kallt eller så beror det mycket på var man bor. Jag antar att du bor längre söderut eftersom du överväger maj, jag skulle aldrig gifta mig före midsommar om jag ville ha någorlunda varmt på bröllopsdagen. I norr kan man inte alls vara säker på sommarvärme i maj ;) Så, som sagt, det beror helt enkelt på var man bor.

• chrpe

Vi valde juli för att ta det när de flesta har semester. Släkten kommer från 50-80 mil ifrån där bröllopet hålls. Därför blir det dumt om det ska köra ca 150 på en helg. Nu kan de stanna och semestra lite också :)

• Naive

Vi har valt mitten av september i år, dels p.g.a. att vädret brukar vara fint där vi bor då. Men också för att folk ska vara klara med sina semestrar, inga syskon har planerat in att åka på nån festival och så kan man tillbringa den (vanligtvis) tråkiga hösten  med att njuta av att vara gift. :) 

Svar på tråden Vilken månad ska man välja?? Fördelar/nackdelar