• tjallamallan

    Dekoration i kyrkan???

    Hej alla ni som gifter er i kyrkan!!
    hur gör ni med dekorationen i kyrkan??
    jag skulle vilja dekorera lite lagom, inte i överflöd lixom...
    Jag ska ha röda rosor och vita kallor i min brudbukett. Skulle det räcka som dekoration, om man sätter en blomma av varje vid varje bänkrad?

    Nån som vill dela med sig av lite tips, kanske t.o.m någon bild Flört.

  • Svar på tråden Dekoration i kyrkan???
  • malli716

    Hej!
    Varför inte köpa billiga 10-pack röda rosor + plocka någon grön kvist i naturen och sätt vid bänkraderna? Skrattande Ofta har kyrkan även ljus som kan sitta där vaserna är och då kan man ju ta varannan på raderna. Ljus är fint även om det är mittt i sommaren.

    Björkar både inne i och utanför kyrkan är ju fint. Framförallt utanför vid fotografering av er när ni kommer ut efteråt.

    Fråga även prästen vilket tema det är på altarblommorna för den tiden då ni gifter er eller om ni har möjlighet att önska där eller ta med egna.

    Finns det fönster i höjd där man ser en ev. dekoration kan man ju även fixa något där för att förhöja känslan. Exempelvis en kort ros i en vas med vatten och någon murgrönekvist. Det behöver inte vara dyrt eller avancerat för att höja stämningen. Dessutom kan ni ju ta med dekorationerna till festsalen och dekorera med där. Kallor är ju ganska dyra medans röda 10-pack rosor går att få tag i billigt både i mataffärer och större blomsterkedjor som plantagen och blomsterlandet!

    Lycka till!

  • tjallamallan

    Hej!
    och tusen tack för ditt svar som jag helt missat att svara på...
    10-pack rosor har vi också tänkt på faktiskt. Billigt och bra Flört. Murgröna ska jag oxå ha i brukbuketten så det fyller vi nog även ut dekorationerna vid kyrkbänkarna med. När det gäller björkar så är det nog dessvärre kört, då jag gifter mej i sept... De börjar väl ändra färg då tyvärr.
    Det där med altarblommor har jag inte haft en tanke på, tack för tipset.

  • MGaugusti2012

    hej!


    I kyrkan vi ska vigas i är det bara hål för blomvaser i de främre bänkraderna. Dvs ca 30 % av bänkraderna. Där ska vi ha rosor som matchar vårt tema men vi tycker det känns lite tomt att bara ha något där framme så vi ska prova att knyta rosett med mittemellanbrett sideband på var 3e bänk på varje sida om gången. Jag tror det blir bra, för mig känns det lagom pyntat.

  • Syllis 2012

    Vi dekorera inte i kyrkan alls.Den är fin som den är Glad

  • Pluppe

    Vi kommer dekorera varannan bänkrad med en vit ros (köper 7-pack för 29.90 kr på plantagen) tillsammans med en ranka murgröna och ett lila sidenband :)

Svar på tråden Dekoration i kyrkan???