• Jessica88

Svart och rött?

Jag och min man är bjudna på bröllop i slutet av maj och jag börjar bli stressad nu. 

Klädkoden är kavaj och jag har nu hittat en klänning som jag verkligen gillar. Den är dock svart. Jag har sedan hittat en bolero som jag gillar men den är röd. Jag vet att "egentligen" är vare sig svart eller rött OK på bröllop. 

Anledningen till att det finns ganska lite att välja på är att jag är rätt rejält överviktig och fina klänningar till någorlunda vettiga priser är inte lätta att hitta. 

Är det risk att en kombination av svart och rött kan anses osmakligt?

Vore tacksam för hjälp med detta då jag stött och blött själv under ganska lång tid nu men inte blir klokare. Vare sig jag eller min man känner paret jättebra då de är relativt avlägsna släktingar.  

• Svar på tråden Svart och rött?
  • Chicita

Om du har möjlighet så fråga dom som skickat inbjudan.
    Annars är mitt råd att om man känner sig tveksam på om någon är rätt så ska man undvika det även om man känner sig fin. För risken är att man går och känner sig obekväm annars hela kvällen och undrar vad dom säger bakom ryggen.

Om jag får fråga.. Vad är "rejält överviktig" för dig?
    Vilken storlek är du annars så kanske vi kan hjälpa dig att leta klänning annars? Glad 

• Jessica88

Jag har strl 54 Skäms.
    Tar väldigt gärna emot hjälp med att hitta en klänning som skulle vara mer passande!!

Skulle som sagt väldigt gärna hitta en annan klänning men jag har letat som en tok och hittar inget bättre än så länge så ett par nya ögon tas tacksamt emot =)

Jag bor i Uppsala om det är någon som vet om en bra butik i sthlm trakten som kan ha klänningar.  

• Chicita
    Jessica88 skrev 2012-05-12 21:14:23 följande:
    Jag har strl 54 Skäms.
    Tar väldigt gärna emot hjälp med att hitta en klänning som skulle vara mer passande!!

Skulle som sagt väldigt gärna hitta en annan klänning men jag har letat som en tok och hittar inget bättre än så länge så ett par nya ögon tas tacksamt emot =)

Jag bor i Uppsala om det är någon som vet om en bra butik i sthlm trakten som kan ha klänningar.  
    Det ska väl inte vara omöjligt Solig
    Har du kollat dom vanliga sidorna som Bonprix mm?
    Dom brukar vara rätt stora i storlekarna på bonprix, så jag måste gå ner ibland 2 storlekar även om deras storlekstabell säger något annat. (tja vissa undantag då, jag beställde en solklänning i storlek 46 (ligger runt 48 nu) men det brukar inte vara några problem. Den var liten åt min svärmor, som har storlek 38 normalt sett.
    Antingen fick jag något som var felmärkt eller så var det något med modellen bara 
  • Chicita

Den här är ju inte helsvart i alla fall. Och skulle funka fint med en röd boléro eller en fin sjal eller liknande

http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-med-satinband-vitsvart-930662/?bundle=4354441&type=image&sk=7438

Den här skulle jag kunna tänka mig med en svart boléro eller sjal
    http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-blasvartvit-926183/?bundle=4354382&type=image&sk=7441

Den här har jag själv kikat på
    http://www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/ClassicWoman/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z141hnZ1z141ll?Nr=323467

http://www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Pluscollection/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z141gcZ1z141ll?Nr=323176

http://www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/FreshSpirit/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z14157Z1z141ll?Nr=331211

http://www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Pluscollection/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z141gcZ1z141ll?Nr=331151

Inte riktigt min stil men ändå...
    http://www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Daxon/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z1417dZ1z141ll?Nr=365549

Jag försöker alltid kolla efter klänningar med avskärning under byst eller någon form av markerad midja men som inte är allt för tajta i modellen. Man vill ju skapa en form.
    Kavaj är ju den minst uppklädda klädkoden. Så om du hittar en fin maxiklänning eller liknande som du känner dig bekväm i så funkar det jättebra Glad 
    Det är studenttid/ avslutningstid i butikerna nu så du kan med säkerhet hitta något annat om du inte riktigt känner att det du hittat är rätt.

• Linda L

Chicita!

Ursäkta om jag tränger mig på i denna tråd! men du verkar ha stenkoll på typ allt kring bröllop! jag försöker hitta en tråd som var om inspirationsbilder! Kan du kanske hjälpa mig? :)
    tack i förhand

TS Jessica88,
    jag hade svart på min farbrors bröllop, och då hade bruden lila (dom är äldre, och hade ett stort men inte traditionellt bröllop). Jag ringde och frågade först, och det måste du nog göra iaf. 
    Önskar dig lycka till, leta på det finns massa fina klänningar därute!
    {#emotions_dlg.flower} 

• Chicita
    Linda L skrev 2012-05-12 21:42:14 följande:
    Chicita!

Ursäkta om jag tränger mig på i denna tråd! men du verkar ha stenkoll på typ allt kring bröllop! jag försöker hitta en tråd som var om inspirationsbilder! Kan du kanske hjälpa mig? :)
    tack i förhand
    hehe, man lär sig en hel del av att hänga här inne Flört
    Det finns många trådar med inspirationsbilder. Är det något särskilt ämne? 
    (Buketter, klänningar, dukning osv) 
  • Linda L

Ja visst gör man, jag e helt beroende Tungan ute jättekul.

det va med allt, klänning,hår,smycken,ring osv. attans, va där häromdagen men skrev inget så den försvann i tråd-djungeln :/

• Maloka

Linda L: Är det tråden "Hittade en bra inspirationssida", är det den du söker? Vet inte om man kan länka men det är bara att söka på det. Ursäkta att jag svarade utanför ämnet....

Angående svart och rött: Det har ringt en del och frågat om de får ha vissa färger och vi har sagt att de får ha vilka färger de vill. Själv ska jag ha en knallröd brudklänning, men det är inte många som vet det Så jag tycker att du ska ringa och fråga om det är någon färg brudparet inte vill att gästerna ska ha.

• Jessica88

Oj!

Jättefina klänningar. Väldigt sugen på www.bonprix.se/produkt/klaenning-blasvartvit-926183/&type=image&sk=7441

Frågan är om jag kan ha den iom att den går till strl 52.. vet inte om jag ska köpa den för att testa för den är verkligen fin =)

Tack för alla jättefina förslag! 

• Chicita
    Linda L skrev 2012-05-12 21:48:01 följande:
    Ja visst gör man, jag e helt beroende Tungan ute jättekul.

det va med allt, klänning,hår,smycken,ring osv. attans, va där häromdagen men skrev inget så den försvann i tråd-djungeln :/
    Det var inte:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4061303.html ?

Finns så otroligt många trådar där man visar upp allt.
    Hade en hel del såna i mina favoriter förut, men har rensat där.
    Om du inte har gjort det så kolla ett par sidor tillbaka i "senaste" så kan den ligga där...
    Jessica88 skrev 2012-05-12 21:53:41 följande:
    Oj!

Jättefina klänningar. Väldigt sugen på www.bonprix.se/produkt/klaenning-blasvar tvit-926183/?bundle=4354382&type=image&sk=7441

Frågan är om jag kan ha den iom att den går till strl 52.. vet inte om jag ska köpa den för att testa för den är verkligen fin =)

Tack för alla jättefina förslag! 
     Du kan ju alltid skicka tillbaka den. 
    Som sagt, jag får nästan alltid ta en storlek mindre när jag handlar från Bonprix och jag har hört många andra som säger samma sak också (och om inte annat så känns det ju bra för självförtroendet att ha en storlek mindre på pappret så att säga) Flört 
    Den var ju inte jättedyr heller.
    Jag vet inte hur du är heller, men jag är lite fjantig och har alltid såna där "hålla in magen-kläder" när jag ska vara "fin". Och då brukar man ju också kunna ha en storlek mindre Flört 
  • Jessica88

Hehe, jo då det stämmer på mig med. Har alltid riktigt osexiga underkläder som suger in magen och hela faderullan så då ska det nog gå även om jag är som störst just vid brösten. Men de är ganska mjuka så de ska väl gå att forma om ;) 

• Chicita
    Jessica88 skrev 2012-05-12 22:01:44 följande:
    Hehe, jo då det stämmer på mig med. Har alltid riktigt osexiga underkläder som suger in magen och hela faderullan så då ska det nog gå även om jag är som störst just vid brösten. Men de är ganska mjuka så de ska väl gå att forma om ;) 
    Ja för sjutton... en bra minimizer bra (bonprix har helt underbara bh:ar måste jag ju säga förresten... Har aldrig handlat bh på nätet förut. Men dom hade så många i min storlek (80F) så jag kunde inte låta bli att handla några första gången jag handlade där... och jag är såååå nöjd. Dom har ju faktiskt riktigt snygga, inte som alla andra tantbh:ar liksom Tungan ute)

Var det den här tråden du menade förresten
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4161890.html 
  • Linda L
    Maloka skrev 2012-05-12 21:52:29 följande:

Linda L: Är det tråden "Hittade en bra inspirationssida", är det den du söker? Vet inte om man kan länka men det är bara att söka på det. Ursäkta att jag svarade utanför ämnet....

Angående svart och rött: Det har ringt en del och frågat om de får ha vissa färger och vi har sagt att de får ha vilka färger de vill. Själv ska jag ha en knallröd brudklänning, men det är inte många som vet det Så jag tycker att du ska ringa och fråga om det är någon färg brudparet inte vill att gästerna ska ha.

Nej men tack iaf!! chicita hittade den! 

oj va häftigt med röd brudklänning Glad
  • Linda L

TACK och ursäkta Jessica88... Skäms

• Chicita
    Linda L skrev 2012-05-12 22:07:41 följande:
    TACK och ursäkta Jessica88... Skäms
    Det var så lite så... Och jag tror nog hon ursäktar Glad
    Vi är väl här för att hjälpa varandra Solig
    Nästa gång är det din tur Flört
  • Jessica88

Jag ursäktar =D =D Det är bara roligt när många får hjälp!

Jag ska nog beställa någon minimizer bh när jag ändå håller på. Det är lika bra att shoppa loss ordentligt =)

• Chicita
    Jessica88 skrev 2012-05-12 22:25:04 följande:
    Jag ursäktar =D =D Det är bara roligt när många får hjälp!

Jag ska nog beställa någon minimizer bh när jag ändå håller på. Det är lika bra att shoppa loss ordentligt =)
    Hehe... precis Flört
    Jag har alltid hatat att shoppa, både på nätet och i butik. Inget passar ju Skrikandes
    Och så är det det där med storlekarna. Antingen är dom för stora, för små eller så är det konstig passform...
    Man tar med sig 15 klädesplagg för att prova (5 egentligen men 3 olika storlekar av varje Tungan ute ) och ändå av någon konstig anledning så behöver man alltid ytterligare en storlek större eller mindre och självklart är det slut i precis den storleken när man handlar...

Sen hittade jag bonprix, vilket jag trodde var en sån där budgetgrej typ cellbes. Och nu har mitt klädkonto ökat rejält Oskyldig 
    Men uj vilken boost för självförtroendet när man får skicka tillbaka en storlek mindre än man egentligen har - för att den är för stor (har hänt nån gång)... 
Svar på tråden Svart och rött?