• Five year engagement

Rimligt pris för denna diamantringen?

http://www.ringbutiken.se/tradition-01-179.html

hittade denna ringen som jag föll för! Har precis börjat letandet etfer min vigselring och är ingen smyckesmänniska i övrigt = kan ingenting om pris på vigselringar, vad som är billigt. osv...

Så nu hoppas jag att nån kunnig själv vill ge mej lite hintar om det är bra pris, jättebra pris eller riktigt dåligt pris =)

Tips på billiga, bra sidor tas också tacksamt emot!

Kanske känner du till någon liknande ring som du kan tipsa om!

Tack på förhand / julibrud

• Svar på tråden Rimligt pris för denna diamantringen?
  • BlåAugustibröllop

Det är normal pris, ev lite bättre än normal. Har inte koll på ringar med "större" stenar, utan letar själv efter en som ser ut den lägre delen av den där ringen, alltså bara ett tunt band med diamanter. Har varit runt väldigt mycket och kollat, det är ungefär samma priser hos de flesta guldmeder, vissa är lite dyrare, men har inte lyckats hitta en "väldigt" billig.

För den ringen jag letar efter tar alla ca 9000. (9200, 9390, 9560....några har velat ha 11 och 12 tusen).
    Den ringen som jag vill ha har 15 st 0,02 diamanter i sig (totalt 0,3 ct, medans i "din" ring är det 0,22 ct totalt), men "min" är hälften så bred (mindre guld) som "din". Sen är ju vit guld lite dyrare än rött guld (ca 300-500 extra per ring).

• BlåAugustibröllop

www.ringbutiken.se/tradition-01-154.html 
    Ungefär en sån (variant b) ring hade jag tänkt mig, men jag vill ha den lägre än 1,9 mm och då måste man beställa hos en guldsmed. Men annars var det väldigt bra pris, så jag tror faktiskt att den där hemsida har bra priser.

• Five year engagement

Tack så mycket, du verkar ha koll!! :) jag blev alldeles förälskad i ringen igår, har vetat ungefär vilken modell jag vill ha men inte direkt letat. Hittade rätt med en gång känns det som! Jag ska göra om min förlovnkngsring lite grann, det är fem år sedan förlovningen och då hade vi inte en tanke på vigselringen. Ska ha med en bild på ringen och se vad vår lokala guldbutik kan göra för pris, så får vi de om det blir rimligt köper vi den där när vi ändå gör om min förlovnkngsring som är köpt där... Har tittat på sådan ring som du vill ha också, men det är inte riktigt jag. Men de är hemskt fina!

Svar på tråden Rimligt pris för denna diamantringen?