• mirre01

vi som gifter oss i MAJ 2013 hur lång har ni kommit

gör en liten tråd till oss som gifter oss i maj 2013 undrar hur långt ni kommit med planeringen, inköp? bokat kyrka och ja hur ser all ut :)

• Svar på tråden vi som gifter oss i MAJ 2013 hur lång har ni kommit
  • drömmer

Kul att det finns fler än vi som gifter oss i Maj nästa år !!

Vi gifter oss den 11 Maj och har kommit ungefär hit:
    -Bokat kyrka
    -Bokat lokal
    -Bokat fotograf
    -Bokat Makeup/hår (paket med fotografen)
    -Bokat trubadurer till festen.
    -Skrivit gästlista

Vi har börjat fundera på hur inbjudningskorten ska se ut och börjat fundera på maten som vi kommer laga till stor del själva.

Kostym till sambon är inköpt, liksom 2 av 3 näbbklänningar. Gjort beställning av 1 (av 4) tärnklänningar i Kina för att se hur den passar och köpt skor till tärnorna.

Ja ungefär dit tror jag .
    Hur långt har ni kommit?

• mirre01

åh då har vi kommit mer eller mindre lika långt

jag har gjort allt du har men lite flera inköp :)

drömmer skrev 2012-05-09 20:07:33 följande:
    Kul att det finns fler än vi som gifter oss i Maj nästa år !!

Vi gifter oss den 11 Maj och har kommit ungefär hit:
    -Bokat kyrka
    -Bokat lokal
    -Bokat fotograf
    -Bokat Makeup/hår (paket med fotografen)
    -Bokat trubadurer till festen.
    -Skrivit gästlista

Vi har börjat fundera på hur inbjudningskorten ska se ut och börjat fundera på maten som vi kommer laga till stor del själva.

Kostym till sambon är inköpt, liksom 2 av 3 näbbklänningar. Gjort beställning av 1 (av 4) tärnklänningar i Kina för att se hur den passar och köpt skor till tärnorna.

Ja ungefär dit tror jag .
    Hur långt har ni kommit?
  • drömmer
    mirre01 skrev 2012-05-09 21:09:12 följande:

åh då har vi kommit mer eller mindre lika långt

jag har gjort allt du har men lite flera inköp :)

Jag har också köpt lite mer men orkade inte skriva upp småsaker . Men bland annat så är västarna till "pojknäbbarna" inköpta, liksom slipsarna till både dem och våra marskalker. Organzapåsar är inköpt till såpbubblor/ris, tårtsaker om jag ev gör vår egen tårta, sand rosenblad....

Vad har du köpt? Alltid bra med tips ju !!

Vad för typ av bröllop ska ni ha? Stort? Litet? Dyrt? "Billigt"?
  • mirre01

ca 48 gäster med förätt huvudrätt sedan blir de gott & tårta till efterätt.

jag saknar igentligen bara skor lite makeup och boka skjuss sen är allt klart:)

• drömmer

Det var snabbt jobbat :). Vi kommer ha 5 barn i följet så jag kommer inte våga köpa deras byxor, eller framförallt deras skor förrän det är dags ;). Ring har vi ju förresten bestämt med, men kommer inte köpa nu.

• mirre01

åh vad gulligt 5 stycken, det bli bara min dotter och mina 2 tärnor i mitt tåg:)

får man fråga vad era färg teman är :P nyfiken

• drömmer
    mirre01 skrev 2012-05-10 00:45:46 följande:

åh vad gulligt 5 stycken, det bli bara min dotter och mina 2 tärnor i mitt tåg:)

får man fråga vad era färg teman är :P nyfiken

Ja vi kommer vara många. Utöver alla brudnäbbar blir det 4 tärnor och 3 marskalker också .
    Vi har vitt, silver och mörkrosa som temafärger. Grönt kommer komma in naturligt iom blommorna också . Ni då?
Svar på tråden vi som gifter oss i MAJ 2013 hur lång har ni kommit