• Jenny 03

Förbannad och uppgiven

Gifter oss den 23/6 Midsommardagen och fick nu veta att dom två tjejerna som skulle hjälpa oss med att duka av lätt och hälla upp dricka i karaffer och dylikt inte längre kan!!!!!

Vart får man tag i bra folk som kan hjälpa till med lättare servering midsommardagen?

Säger att det är lätt då allt med disk och städning är bortlejat till andra utan detta är bara att fylla på med vin, plocka av porslin och ställa på en vagn samt servera snittar och välkomstdrink..

Vi gifter oss i Stockholm Nynäshamn.

• Svar på tråden Förbannad och uppgiven
  • Strawberry

Några ungdomar som ska vara med på festen? Har säkert kompisar som kan hjälpa till för en slant.

• Jenny 03

Har inte kollat resturangskola.. Blir lite allergisk till "ungdomar" då det handlar om midsommardagen och inte komma för att man är bakis eller annat dagen efter midsommar... Jag kanske är lite fjantig? 

• Strawberry

Nja. Beror nog vilka ungdomar man frågar. ;) jag var själv väldigt skötsam i den åldern och likaså de jag umgicks med. Serverade ofta på fester och vi skötte oss alltid bra och att dyka upp bakfulla hade vi aldrig ens övervägt.

• Jenny 03

Sant... Dumt att dra alla över en och samma skam kam.. Men dom som hoppade av var just två tjejer i 19-års åldern..

• Chicita

Tror att vissa säkert tänker "midsommar - suuupa" Flört

Men långt ifrån alla.
    Och om det är en sån tid att dom fortfarande kan hinna med att partaja lite med polarna efteråt, så tror jag nog att dom mer skötsamma ungdomarna inte skulle tacka nej till att tjäna en slant innan...
    Kolla runt, hör med lärarna vilka han/hon tycker är skötsamma och kan rekommendera också Glad 

• TheAndieGirl

Du har ju riksäpplet i handen du kan kolla med:) dom ska ju vara riktigt duktiga:)

Svar på tråden Förbannad och uppgiven