• lyckaa

    Dekorera dagen innan?

    Jag om min fästman är inte överrens om hur vi ska göra med dekorationen till bröllopet. Jag vill själv beställa stolsöverdrag, stolsband och annat pynt på ebay och dekorera dagen innan bröllopet. Vi har tillträdde efter 14.00 dagen innan. Min fästman säger att han absolut inte vill hålla på med sånt dagen innan och tänker inte hjälpa till (helt ok för mig). Han vill att en catering eller lokalen fixar det åt oss. Men jag tycker sånt är kul och ordnar gärna sånt själv, plus så blir det mycket billigare. Jag har inte tänkt ha något speciellt på vägarna utan bara fixa till borden.
    Min fråga är nu, är jag dum som vill fixa sånt själv dagen innan? Vill man göra annat den dagen och blir det stressigt? Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Dekorera dagen innan?
  • FelizLane

    Jag tror att de flesta brudpar står dagen innan i lokalen och donar och dittar. Vissa senare och längre än andra.

  • PannePann

    Vi gifter oss 19 maj, och har tillträde till lokalen redan från torsdag efter lunch. Så vi ska fixa både på torsdagen och fredagen, men absolut inget på självaste dagen.
    Jag tror också att majoriteten av brudpar som inte gifter sig på restuarang dekorerar lokalen själv (så att man får det som man vill).

  • TheD

    Vi gjorde i ordning lokalen dagen innan. Det var vi två, mina föräldrar och min syster med pojkvän.

  • Green

    Jag lär fixa kvällen innan.
    Ska sätta upp tältet och fixa golv till det två dagar innan, hämtar nog bord och stolar då med.
    Dagen innan blir det slutfix på dekorationerna i trädgården och dekorationer i tältet.
    Ställa iordning bestick, glas mm inne i huset för att lätt kunna duka på morgonen av dagen D.
    Jag lär med andra ord fixa det sista på förmiddagen, vi gifter oss 15.00, då bör jag förhoppningsvis vara klar  Oskyldig

  • CoG

    Jag har planerat att ställa iordning dagen innan i den lokal vi ska vara i.
    ...jag är också en sån som tycker om att fixa och dona :)

  • malin martin

    Vi gifte oss på en restaurang och kunde absolut ha sett till att få ha sluppit allt bestyr med matsalen...men vi va båda med och dekorerade tillsammans med några av vännerna på eftermiddagen innan. Måste säga att det va lite små mysigt. 
    Vi skötte dekoration av borden, satte ut placerkort m.m.
    Med facit i hand skulle jag absolut inte ha gjort på annat sätt .... hade inte vilja komma in i matsalen och den inte alls levt upp till förhoppningarna. 

  • JuliBrud89

    Om du ska gøra allt ensam ær jag rædd att det blir mycket åt dig :/ Vi får lokalen 2 dagar innan och tar hjælp av næra och kæra før att pynta. Till stoløverdrag hyr vi lakan och køper organza tyg på ebay. De blir superbra! Men om inte din gubbe vill hjælpa dig se till att få hjælp av några andra :)

  • lyckaa

    Tack för era svar känner mig mycket säkrare nu! Med hjälp av mina bröder kanske så kommer dekorationen bli kanon

  • Chicita

    Vi fick tillträde på kvällen dagen innan (skulle haft lokalen hela fredagen, men dagen innan kom dom på att vi inte fick det Obestämd)
    Så från kl 19 så kämpade vi och våra föräldrar samt marskalker och tärnor med att försöka fixa allt där och vi hann Glad 

    Det blev stressigt. men det hade det inte blivit om vi fått tillgång till lokalen den tid vi blivit lovade.
    Bara man har planerat innan och har en backup-plan så är det inga större problem Glad 
    Jag tyckte till och med att det var skönt att få något att göra då. Att bara sitta hemma och vänta på att det skulle bli morgon hade jag inte klarat av 

  • Strawberry
    PannePann skrev 2012-05-07 20:49:51 följande:
    Vi gifter oss 19 maj, och har tillträde till lokalen redan från torsdag efter lunch. Så vi ska fixa både på torsdagen och fredagen, men absolut inget på självaste dagen.
    Jag tror också att majoriteten av brudpar som inte gifter sig på restuarang dekorerar lokalen själv (så att man får det som man vill).
    Exakt de svar jag tänkte ge. Datum, tider och allt stämmer in med hur vi kommer att lägga upp det med förberedelserna. =)
  • nagu

    Vi får hjälp med allt. Skulle aldrig lägga tid och stressa för att stå dagen innan och pynta.
    Jag har lämnat info. om hur vi vill ha det och vilka färger etc. Sedan kommer jag åka inom dagen innan och se hur det ser ut. för att säkerställa så jag känner mig nöjd.

    Vi kommer däremot ha en gemensam lunch för familj och vänner som kommer närvara vid bröllopet, för att alla ska få chansen att träffas innan själva bröllopet.

    Resten av dagen tänker jag bara njuta och ladda batterierna. 


  • lilly7

    Jag ville ha borden dekorerade på ett speciellt sätt med saker som jag hade köpt. Men jag kände att jag hade inte tid att göra det själv. Så några dagar innan dukade jag upp hemma som jag ville ha det och så fotograferade jag det hela. Sen skickade jag korten till de som jobbar på lokalen + en av tärnorna. Så dukade dem och sen gick tärnan dit och kollade att det var OK. Mycket smidigt!

  • lyckaa
    lilly7 skrev 2012-05-08 14:49:13 följande:
    Jag ville ha borden dekorerade på ett speciellt sätt med saker som jag hade köpt. Men jag kände att jag hade inte tid att göra det själv. Så några dagar innan dukade jag upp hemma som jag ville ha det och så fotograferade jag det hela. Sen skickade jag korten till de som jobbar på lokalen + en av tärnorna. Så dukade dem och sen gick tärnan dit och kollade att det var OK. Mycket smidigt!
    Mycket smart, bra tips
  • mirre01

    DU är absolut inte dum, jag kommer promt stå i lokalen dagen innan i timmar och fixa :) min vänninga skall göra samma sak :) klart man vill vara med ocg fixa sin dag man gifter sig bara en gång <3 lycka till

  • lyckaa

    Om man ska använda sina egna stolsöverdrag, dukar och stolsband så blir det kanske jobbigt då man ska lämna lokalen 02.00 efter festen?. Då måste någon packa undan dem mitt på natten, hm. Vi har lokalen till klockan 12.00 dagen efter men jag vill inte låta någon stå för det. Små sakerna som man har som dekoration på bordet är en sak men de stora sakerna blir kanske bökigt? Erfarenhet?
    Lokalen kan erbjuda stolsöverdrag och dukar och ställa i ordning borden och stolar. Om man tackar ja till det så slipper man ta hand om det iallafall och bara tänka på små sakerna...

  • Green

    Hade någon vän till mig bett om hjälp att städa dagen efter så hade jag absolut ställt upp. Alt att röja så mycket som möjligt på natten.
    Det lär ju inte ta så himla lång tid att få undan sakerna?!
    Kolla med dina vänner!

  • Jag han

    Vi fixade allt dagen innan. Vi tog med några fina vänner och familjemedlemmar som hjälpte oss. Utan dom hade det aldrig gått :)


     

  • lyckaa

    Ja eller hur det måste ju finnas någon vänlig själ som gärna hjälper till, både dagen innan och dagen efter. Är man ett par stycken så går det rätt snabbt. Tack!

  • Viii

    Vi kommer att dekorera dagen/eftermiddagen innan. 
    Sen kommer vi att ta hjälp av våra föräldrar att städa av förmiddagen dagen efter bröllopet innan vi äter en gemensam lunch.
     

Svar på tråden Dekorera dagen innan?