Strawberry skrev 2012-05-07 12:42:09 följande:
Snittar är lätt att göra och går snabbt, är ni oroliga för tiden så går det även utmärkt att förbereda dagen innan eller tidigare på dagen. Jag vet inte exakt hur många personer ni är eller hur vana de här tejerna är? Men att duka fram/av buffe är inte så krångligt och att fylla på vin i flaskor går även det ganska smidigt, har de en"riktig diskmaskin" ska inte heller detvara så svårt och likaså med att ställa fram tårtan.
Det som kan ställa till det är saker som att de som ska fram till buffebordet inte är förberett på bra fat eller ni har allt för måga olika små fat som ska fyllas på under måltidens gång eller att de inte är genomtänkt vad de sen ska göra av allt som blir över efter middagen, bara plasta faten eller ska det upp i olika byttor osv. Jag förutsätter att gästerna själva går och hämtar tårtan, kaffe osv? Det kan annars vara lite tidskrävande och stressande om de ska stå och skära upp till var och en.. Är de ovana vid att servera är bra att ha någon, toastmastern eller någon förälder, som har lite övergripande ansvar och som kan stötta och de vet att de kan fråga om de är osäkra på något. Så e slipper springa till er under middage. Att säga till några gäster att de får signalera till tjejerna när de behövs mer vin kan även de vara bra då det är svårt om man är ovan att uppfatta när de ska fyllas på osv.
Men två personer kommer säkerligen klara av allt utan problem. =)
ok, tack för det!
Jo allt ska gästerna hämta själva, jag har ett noggrant schema på hur och när saker ska göras. Gästerna droppar in för snittar 15.00 ca och tjejerna (ovana) ska vara där kl. 13 och börja med snittarna, diskamsiken är stor (backar med disk i och ta nån minut sa dom) Så jag hoppas det.
En av tärnorna skall titta in och kolla läget och ev hjälpa till ibland.
Har sagt att de skall fylla på varje flaska 2 ggr sen får gästerna dricka vatten/annat tills baren öppnar, så det blir nog ok.
Ja det får bli som det blir antar jag :) tack.