Hu skall jag lägga upp dagen?
Hej.
Vi planerar nu vårt bröllop för 2013.
Vi kommer ha bröllopet på en resturang på landet.
Nu är frågan om hur dagen skall läggas upp på bästa sätt?
Vi vill ha ett avslappnat otraditionellt bröllop.
Min sambo vill gärna ha en cocktail style celebration där alla maträtter (treräters) kan ätas ståelde och att det blir ett mingel party. Detta var arrangörerna med på o sa att de hade specialutformade tallrikar där glaset kunde hängas på sidan. Där kommer finnas sittplatser för all gäster men detta är valfritt man kan mingla runt under hela middagen om man vill. Vi bjuder på brudskål, vin & öl. Drinkar får gästerna köpa själva.
Annat alernatv är att förätten serveras till minglande gäster o kan förtäras stående men sedan har vi en kock som grillar diverse kött ute i trädgården så får gästerna hämta detta evt. servers gästerna detta sittande (men inte m bordsplacering utan man väljer själv plats).
Vilket alernativ är bäst!?
Sedan är det det med tidsplanen.
Vi tänkte först vigsel kl 15, middag kl 18, band kl 20 (speler ca. 5-10 låter) därefter DJ, nattamat kl 23 o stängning l 24. Dock sa en erfaren bröllopsgäst att det nog blir för utdraget o dessutom väldigt dyrt med att ha dryckande gäster i så många timmar då priser för öl o vin är resturangpriser.
Då är frågan om man om vi har cocktail style cerebration (alt 1) skall starta tidigt kanske vi 13 tiden o stänga vid 19 så får gäster åka in till stan o festa vidare om önskas (har många gäster m småbarn som kanske tycker slut kl 19 ok) eller ha en senare version med vigsel kl 17 o middag kl 18 o slut 24?
Kan man ha cocktail style celebration på kvällen? För mig är dessa typer av bröllop mer en grej under dagen o grillning med band o DJ mer en kvällsgrej?
Åhhh, är förvirrad. Vad tycker ni?
KH