• PiaCarina

Skulle du/ni kunna tänka er att anlita en bröllopskoordinator?

Hej alla blivande brudpar!
    Skulle vilja höra era åsikter om ifall ni kan tänka er att anlita en bröllopsarrangör. Om ja, varför i så fall, och om inte, vilka skäl finns det till det? Nyfiken på resonemang kring att anlita en koordinator, eller inte.. :)
    Mvh // Pia Carina 

• Svar på tråden Skulle du/ni kunna tänka er att anlita en bröllopskoordinator?
  • daniiel

Nej. Jag vill ha full koll själv, fixa och ordna med allt. Jag tycker sådant är kul, så jag skulle inte vilja leja bort det. Om det bara var för att ha någon att bolla idéer med och få tips och liknande av, så kan jag få det gratis tex här och bland vänner och bekanta. Det är inget jag någonsin skulle lägga pengar på.

• Juni 2012

Nej. Bollar idéer gör jag med min blivande och med folk här på BT.

Jag ser inte riktigt vad den personen skulle göra....?

• eosinmimmi

Håller nog med förgående talare, ska nån annan göra det som är så himla kul hihi, o dessutom ha betalt? Nej tack!

• Juni 2012

Vi har gjort en lista på allt som ska göras innan vigseln, och jag vet inte vad på den som någon annan än min m2b och jag kan fixa. Ingen annan kan gå in mina skor (tänk Sally! :D ), prova att skjortan sitter bra på min m2b, m.m.
    Det som någon annan skulle kunna fixa är möjligen att handla bubbel på bolaget då Tungan ute Och gärna få stryka skjortan, haha!

Känns inte bröllopsarrangör väldigt amerikanskt? Finns det i Sverige....? Finns, finns det säkert, men....

• Amor in aeternum

Nej, jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna, så det hade aldrig fungerat.
    Dessutom tycker jag att det är roligt att planera själv och bolla tankar med andra människor som här på BT.

• filibustern

aldrig.. dels för dyrt.. och dels för att jag vill ha koll själv. (tror jag har ett litet kontrollbehöv i grunden) 

• Silent Ninja

Hade jag miljonbelopp på banken så kanske jag skulle kunna tänka på det, men annars..Nej! Det är för dyrt.

• Aniara4

Aldrig i livet, jag är kontrollfreak och gillar att planera.

• aniara

Ja! Att man är kontrollfreak eller gillar att pyssla tycker inte jag är något som gör att man inte kan ha en bröllopskoordinator. Men alla dessa timmar man lagt på att hitta saker och kontakter hade jag gärna sluppit. Allt googlande, allt gissande om hur saker kommer se ut eller smaka tillsammans, allt funderande "hur gör alla andra" och "vad säger etiketten", tidplanering etc. Jag känner inte så många som gift sig nyligen eller håller på och planerar bröllop så det hade absolut varit värdefullt att ha någon att bolla saker med som är insatt. Jag känner inte att BT har fyllt den rollen för mig speciellt bra, det är så spridda smaker här och det är få som verkligen har erfarenhet.

• knyttan

Nej, inte ens om jag hade haft obegränsad budget för bröllopet. Det är bara jag som har min smak. Om man kanske inte vet vad man vill och tycker det är svårt att få saker att passa ihop, då kanske man vill ha sånt. Det enda jag skulle kunna tänka mig att leja bort skulle isåfall vara att leta efter en passande festlokal vad gäller budget och gästantal för det var ett riktigt drygt letande där jag kände att det hade varit bra att kunna kontakta någon som vet exakt vilka alternativ som finns. Men allt annat, nej. Jag skulle inte kunna tänka mig att anlita stylist, inredare e dyl heller, oavsett pris (inte ens gratis).

• Pia01

Jag har ingen koordinator, tror jag, vet inte riktigt vad en sådan gör :) Däremot har jag bett en kompis vara "bröllopsplanerare". Och det har hon gjort jättebra! Hon gifte sig själv för två år sedan så hon kommer ihåg allt hon hade velat ha hjälp med. Hon har letat bröllopsställen och skickat länkar, hittat sidor med klänningar hon tycker passar mig, hon kommer att säga till när det är dags att beställa inbjudningskort och skicka ut o.s.v. Hon kommer att tipsa om hur själva dagen bör löpa på med allt från när det är bra att sminkas till den sista gästen åkt hem :)

Kanske sådant som många använder tärnor till, men mina tärnor kommer att vara mina döttrar som visserligen är vuxna men som inte har någon bröllopsvana.

Vad vi ska betala henne är däremot svårt. Hjälpen är ju ovärderlig

• Principisessan

oh ja.. drömmer om att gifta mig utomlands och vad bekvämt om man bara kunde mejla/ringa och bocka av vad vi vill ha så tar den personen fram olika alternativ. Sen är det bara att bestämma sig för vad man vill ha (tex hotell) sen att den personen bokat taxi, fotograf, ja ALLT sånt där som tar tid att göra själv. 

Det tar ju vansinnigt mkt tid att göra allt själv. Men visst är det dyrt också.. så det är väl det som skulle kännas som att det inte var värt det om jag var tex tvungen att välja drömringen eller en kordinator. 

Svar på tråden Skulle du/ni kunna tänka er att anlita en bröllopskoordinator?