• bruden85

hjälp med utgångsmarch

behöver hjälp...

vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
    har tänkt  Wagners bridal chorus till ingång.

vad har ni för musik?

• Svar på tråden hjälp med utgångsmarch
  • ninisbrud

Vi ska ha star wars som utgång den ska spelas på orgel.. mega maffit lycka till!

• AnnL

Skakar liv i denna igen, ni som valt musik, redan gift er eller planerar.. Vad ska ni ha/hade för utgångsmusik? :)

• JuliBrud89

Vi planerar, och tycker det ær otroligt svårt med utgångsmusik!! Men som en annan sæger i denna tråden ær "rid øver skog" från ronja røvardotter med bjørn iskog riktigt fin och en høg kandidat. FLER TIPS?!

• MrsSilfverblad2b

Vi hade en kör som sjöng Bruno Mars- Marry you. Själva musiken spelades instumentalt på skiva och så sjöng de manliga solisterna i versen och så hela kören i refrängen. Det blev såå bra! Varken vi eller gästerna ville gå ut. Tillslut gick vi men gästerna stannade kvar och lyssnade klart, haha. Vi stod och tryckte i ett rum och bara väntade på att få gå ut!  

12-05-12
  • Juli2013

Annie's Song är nog det vackraste jag vet - vi funderar att ha den som ingångsmarsch - eller så mycket marsch blir det inte men det är ju bara så vacker - finns också på www.kyrkomusik.se

• AnnL
    Juli2013 skrev 2012-06-05 13:19:26 följande:

Annie's Song är nog det vackraste jag vet - vi funderar att ha den som ingångsmarsch - eller så mycket marsch blir det inte men det är ju bara så vacker - finns också på www.kyrkomusik.se

ÅÅh den är så bra! Den ska vi ha som solosång!
  • Afla

VI ska nog ha denna (lutar det åt)

• vinterfrost
    purpleflower skrev 2012-05-30 15:01:17 följande:
    Vi ska ha denna som utgångslåt Celtic Tribute Players – Beautiful Day
    Jag är ett stort U2 fan men tyckte att denna versionen var lite roligare än originalet och passar dessutom bra ihop med ingångslåten Pachelbel's Canon In D Major – Canon In D (Piano and Violin Duet)

Vi ska samma ingångslåt men hur gör ni tar ni bara ett stycke eller kör ni hela? Den är ju ganska lång om man ska ha hela versionen..  
  • purpleflower
    vinterfrost skrev 2012-06-05 14:16:32 följande:
    Vi ska samma ingångslåt men hur gör ni tar ni bara ett stycke eller kör ni hela? Den är ju ganska lång om man ska ha hela versionen..  
    Vi vet inte hur vi ska spela upp den än, men ska försöka fixa så att den kan spelas upp live med en som spelar piano och en som spelar violin. Då blir det att vi kortar ner den, blir ju väldigt långdraget annars jaGlad
    Om man spelar upp den på cd så kan säkert den som sköter musiken lösa det på nåt sätt. Hur ska ni göra?
Svar på tråden hjälp med utgångsmarch