• hellgren

Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel

Vi tänkte dela ut pappersnäsdukar till gästerna innan vigsel, i samband med vigselprogrammen.

Jag tänkte att det borde finnas på ebay, då vi behöver relativt billiga då det är ca 90 gäster. Men jag hittar inga bra. Någon som har tips på vart de kan finnas? Gärna genomskinliga omslag.

Är det någon som delat ut näsdukar? Har ni då fäst dem tillsammans med vigselprogrammet eller hur har ni gjort?

• Svar på tråden Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel
  • fruskold

En idé kan ju vara att köpa näsdukarna i storpack på något billigare varuhus som "Rusta" eller "ÖoB" och sen ompacketera dom i cellofanpåsar som matchar måtten. Sen kan du lägga dom inuti vigselprogramet om du har sådana du tänkt vika.

• Magenta

no offence men hur många gråter egentligen på bröllop? Jag har varit på ganska många och på sin höjd har någon mamma blivit rörd men några tårar har jag aldrig sett. Men visst det är väl en rolig ide om du vill ha lite mer småsaker.

• Syrinx

Jag är inne på Magentas linje. För mig känns det ärligt talat som att man säger till sina vigselgäster "Varsågod, här är en överpyntad pappersnäsduk i våra temafärger, för du kommer ju att bli så rörd av vår vackra, stämningsfulla, romantiska vigsel att du kommer att gråta floder!" 

De som vet med sig att de är lättrörda brukar ha med sig egna näsdukar. Jag, som själv är väldigt lättrörd, brukar klara mig utan näsduk om jag har glömt. Man kan torka bort några tårar med ett finger - det är ju sällan som det är några stora syndafloder längs kinderna direkt.  

• hellgren
    operfekt skrev 2012-05-05 11:05:05 följande:
    4.bp.blogspot.com/-DFNq0WllBuk/TvycTOXMavI/AAAAAAAAC4w/KbJvtc4kJto/s 1600/happytears.png
    Typ så ska vi ha, inte för att vi tror att alla kommer gråta, mer för att det är en gullig grej.
    Vi gillar speciella detaljer =)
    Kan du länka igen? Länken funkar inte.
  • hellgren
    Magenta skrev 2012-05-05 10:58:47 följande:
    no offence men hur många gråter egentligen på bröllop? Jag har varit på ganska många och på sin höjd har någon mamma blivit rörd men några tårar har jag aldrig sett. Men visst det är väl en rolig ide om du vill ha lite mer småsaker.
    Haha, det är mer som en rolig grej ;)
  • Sara 120707
    Syrinx skrev 2012-05-05 11:49:35 följande:
    Jag tänkte också det här direkt när jag läste TS, lite som att själv dela ut näsdukar innan man ska hålla tal
  • Cicci90
    hellgren skrev 2012-05-05 11:51:58 följande:
    Kan du länka igen? Länken funkar inte.
    Kopiera hela raden, öppna en ny flik och klistra in :)
    Funkar för mig.
Svar på tråden Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel