2 (av 3) av mina tärnor har "hoppat av" 3 mån innan bröllopet.
Jag har 3 stycken nära barndomsvänner. Det var en självklarthet för mig att jag skulle välja just dom till att vara mina tärnor. Vi har alltid varit väldigt tajta och haft fina vänskaper. Jag flyttade till en annan ort för att plugga för några år sen och vi har kanske inte haft samma kontakt som tidigare, men ändå ganska regelbundet.
2 av tärnorna (de som "hoppat av") har haft det ganska struligt i deras liv. Allt ifrån relationer, till sjukdommar, mm. Så det har ofta kretsat kring dom. Jag har också varit den som varit singel under de flesta år vi varit vänner, medans de alltid har haft förhållanden. De har inte varit speciellet engagerade i bröllopet och inte försökt hjälpa till alls.
Helt motsatt jämfört med den ena tärnan som har varit alldeles underbar!
Nu när det gäller mitt bröllop har jag känt att nu äntligen handlar det faktiskt om mig! Jag vet inte om det är ego att känna så, men jag har varit så lycklig i att plannera alltihopa och känna mig lite extra speciell.
Jag fick nyss ett långt sms där den ena tärnan förklarade att hon inte kommer eftersom hon inte tycker att jag har varit ödmjuk angående bröllopet. Att jag inte tänkt på henne och hennes ekonomiska och relationsproblem, bland annat. Jag blev fly förbannad att hon skrev detta per sms och inte ens ringde. Sen fick jag höra att även den andra tjejen inte tänker komma och vara tärna heller!
Jag känner mig så ledsen. Jag vill ju faktiskt att dom ska vara där på min dag. Man vill väl dela det med sina närmaste vänner och släkt, trots allt!
När jag hade svarat på smset skrev den första att hon kanske kommer ändå, men att jag måste vara tacksam att hon uppoffrar sina semesterdagar för att närvara.
Jag vet inte alls vad jag ska svara eller säga. Vad hade ni svarat på det?