• daniiel

    Drömtråden!

    Här tänkte jag att vi alla kunde dela med oss av våra drömmar. Drömmar som man drömmer under natten, när man sover alltså.

    Det kan vara allt från mardrömmar om det stundande bröllopet till konstiga drömmar som man inte riktigt vet varför man har och även roliga drömmar som man bara vill dela med sig av. Drömmar av alla de slag är alltså varmt välkomna i denna tråden.

    Här kan vi hjälpas åt att tolka drömmarna (på ren hobbynivå), stötta, peppa och skratta tillsammans :)

    Jag valde att lägga tråden så att man kan skriva anonymt. Det för att vissa drömmar kanske kan vara om lite känsliga saker och då kan det kännas mer bekvämt att skriva om det utan att någon kan koppla det till en viss person eller användarnamn. Jag vill dock inte att det missbrukas på något sätt och används för att skriva elaka och onödiga kommentarer till varandra. Tack.


  • Svar på tråden Drömtråden!
  • J8783

    Jag hade här för nån dag sedan var att min vigsel skulle ske. Samma dag jag gjort mig iordning och fixat till klänningen, frisyren osv. När vi vigt oss fick jag till min stora förvåning se, att skärpet satt löst och bara hängde ner, började gråta för så skulle fotona sen se ut också med den lilla detaljen. Min blivande skrattade och sa åt mig att vi blir ju gifta ändå! Då grät jag mer, och mascaran rann och håret bara föll isär och blev platt och risigt. Samtidigt kom en hällskur av regn, grät då mer. Strumpbyxorna gick sönder och maten tappades i samma veva i golvet. Vaknade ganska kallsvettig och fick astma. Sambon visste inte vad han skulle svara på denna dröm dagen efter. Han trodde nog jag är för nervös.. 

    Är detta bara oro/nervös känslor för man vill att allt ska gå vägen tro? 

    TS: Bra tråd, den gillar jag Flört 

  • daniiel
    J8783 skrev 2012-05-04 14:17:01 följande:
    Jag hade här för nån dag sedan var att min vigsel skulle ske. Samma dag jag gjort mig iordning och fixat till klänningen, frisyren osv. När vi vigt oss fick jag till min stora förvåning se, att skärpet satt löst och bara hängde ner, började gråta för så skulle fotona sen se ut också med den lilla detaljen. Min blivande skrattade och sa åt mig att vi blir ju gifta ändå! Då grät jag mer, och mascaran rann och håret bara föll isär och blev platt och risigt. Samtidigt kom en hällskur av regn, grät då mer. Strumpbyxorna gick sönder och maten tappades i samma veva i golvet. Vaknade ganska kallsvettig och fick astma. Sambon visste inte vad han skulle svara på denna dröm dagen efter. Han trodde nog jag är för nervös..

    Är detta bara oro/nervös känslor för man vill att allt ska gå vägen tro? 

    TS: Bra tråd, den gillar jag Flört 
    Jag skulle tippa på att du "bara" är nervös över att något ska gå fel på er bröllopsdag. Att du är orolig för om allt ska klaffa och gå vägen som du/ni planerat och tänkt er. Inget konstigt alls med tycker jag. Det är en stor dag och oftast har man ju planerat länge och noga, så det är klart att man är rädd att saker och ting kommer gå fel. Vad man kan göra åt det? Ptja, inte så mkt alls skulle jag tippa på. Klart att man kan försöka slappna av mer, ta det lugnt och försöka fokusera på att huvudsaken är att man blir gift, att allt annat runt om inte alls är lika viktigt.. men.. hur lätt är det? Speciellt om man kanske inte är så nervös i vaket tillstånd, utan mest i drömmarna. Jag hoppas verkligen att er bröllopsdag kommer gå bra, att det inte ska bli några missöden och om det ändå skulle bli något, att det bara är något litet som ni kan skratta åt efter :)
  • purpleflower

    Drömde för någon vecka sedan att när det var dags att börja göra i ordning mig på bröllopsdagen så kom jag på att jag hade glömt att boka frisören för håruppsättning.. Fick fullständig panik och tänkte att jag aldrig kommer att kunna göra mig fin i håret på egen hand, blev så ledsen när jag insåg att jag nog bara får platta håret med plattång och låta det hänga som vanligt. Usch, det var verkligen jobbigt..

    Och för ett par dagar sedan drömde jag att min sambo helt plötsligt hade blivit en helt annan människa, elak och aggressiv, som ett monster. Tänkte att "ska jag verkligen gifta mig med den här människan, det är ju inte han längre?" Det kändes så obehagligt att han blivit sån och tanken på att jag nog borde lämna honom var helt fruktansvärd, kan inte tänka mig ett liv utan honom...

    Men tur att det bara är drömmar! Antar att det beror på att jag är lite nervös över att nånting ska gå helt fel eller att vi ska glömma nånting haha Tungan ute
    Och det är ju tur att jag bokade frisören idag då, så vet jag att jag kommer att få slippa platta det istället Flört

  • Anonym (Frågetecken)

    Jag drömde inatt, som så många andra nätter, om mitt ex. Det var ca 10år sedan vi hade ett 3 år långt förhållande. Jag är numera gift och har barn tillsammans med min man. Jag träffade min man ca 6 månader efter det hade tagit slut (utåt sett) med mitt ex, även om vi fortfarande träffades och var mer eller mindre ett par egentligen.

    Jag och mitt ex hade inte ett dåligt förhållande, men det var som en berg- och dalbana. Det var passoinerat och han fick mitt hjärta att rusa. Vi var dock helt olika i det mesta. Min nuvarande man är underbar, jag älskar honom och vi har det bra, men vi har inte det där gnistan som jag och mitt ex hade.

    Jag drömmer alltså ofta om mitt ex. Jag drömmer om att vi är tillsammans igen, att det aldrig tog slut mellan oss och likanade saker. Jag är lite less på det måste jag säga, för det känns som, när jag vaknar från en sån dröm, som att jag inte kan släppa honom helt. Fortfarande. I vaket tillstånd kan jag det, men inte när jag sover.

    Vad ska jag göra?

  • daniiel
    purpleflower skrev 2012-05-04 20:26:23 följande:
    Drömde för någon vecka sedan att när det var dags att börja göra i ordning mig på bröllopsdagen så kom jag på att jag hade glömt att boka frisören för håruppsättning.. Fick fullständig panik och tänkte att jag aldrig kommer att kunna göra mig fin i håret på egen hand, blev så ledsen när jag insåg att jag nog bara får platta håret med plattång och låta det hänga som vanligt. Usch, det var verkligen jobbigt..

    Och för ett par dagar sedan drömde jag att min sambo helt plötsligt hade blivit en helt annan människa, elak och aggressiv, som ett monster. Tänkte att "ska jag verkligen gifta mig med den här människan, det är ju inte han längre?" Det kändes så obehagligt att han blivit sån och tanken på att jag nog borde lämna honom var helt fruktansvärd, kan inte tänka mig ett liv utan honom...

    Men tur att det bara är drömmar! Antar att det beror på att jag är lite nervös över att nånting ska gå helt fel eller att vi ska glömma nånting haha Tungan ute
    Och det är ju tur att jag bokade frisören idag då, så vet jag att jag kommer att få slippa platta det istället Flört
    Haha förlåt att jag skrattar, men det om frisören och platta håret :P Jag hade ingen frisör på min bröllopsdag, så jag kan inte riktigt förstå paniken som skulle uppstå i en sådan situation, men skönt att du bokat nu, så du slipper uppleva det iaf :)

    Det med din sambo, jag drömde liknande drömmar innan vårt bröllop. Jag tycker det var jätteobehagligt. Som du säger dock, tur att det bara är drömmar :)
  • purpleflower
    daniiel skrev 2012-05-06 19:51:29 följande:
    Haha förlåt att jag skrattar, men det om frisören och platta håret :P Jag hade ingen frisör på min bröllopsdag, så jag kan inte riktigt förstå paniken som skulle uppstå i en sådan situation, men skönt att du bokat nu, så du slipper uppleva det iaf :)
    Klart att man kan fixa sin frisyr själv och få det jättefint, men jag är verkligen inte bra på det! Mitt hår är jättetjockt och långt så det blir aldrig bra när jag försöker göra nånting med det.. Så det är nog bäst att min frisör tar hand om det så slipper jag bli besviken och känna mig ful. Dessutom är det viktigt för mig att få ha en fin uppsättning
    och inte se ut som jag brukar göra med plattat hår som bara hänger. Man får ju bara en chans att se ut som och känna sig som en prinsessa Drömmer
  • daniiel
    purpleflower skrev 2012-05-06 20:09:24 följande:
    Klart att man kan fixa sin frisyr själv och få det jättefint, men jag är verkligen inte bra på det! Mitt hår är jättetjockt och långt så det blir aldrig bra när jag försöker göra nånting med det.. Så det är nog bäst att min frisör tar hand om det så slipper jag bli besviken och känna mig ful. Dessutom är det viktigt för mig att få ha en fin uppsättning
    och inte se ut som jag brukar göra med plattat hår som bara hänger. Man får ju bara en chans att se ut som och känna sig som en prinsessa Drömmer
    Nej, precis, det jag menar.. att det kan vara så olika vad man drömmer mardrömmar om. Alltså vad som är viktigt på bröllopsdagen :) Jag hoppas verkligen att det inte blir något krångel på din bröllopsdag, så du får en jättefin frisyr :D
  • moonlightgirl

    Jag brukar drömma om vårat bröllop, nu var detta ett tag sedan, att veckorna går så fort så rätt som det är så är vi där på stora dagen och vi har massor som inte är fixat. Jag har inte hunnit boka frisör, ingen som kan sminka mig, jag har inte hunnit hämta min klänning och får ta något vardagligt jag har i garderoben och hinner inte duscha utan får gå som jag ser ut, jag har panik o börjar gråta för det var inte så här jag ville se ut på våran stora dag. Sen som om inte det var nog så är inte all mat fixad o gästerna blir skitförbannade för det.
    Sen tvingade jag mig själv att vakna o måste kolla på telefonen vilket datum det är.

    I verkligheten är det mesta fixat nu så vi kan börja andas ut, maten ska fixas o lagas på torsdag och fredag då vi gifter oss lördag 2/6.

    I natt drömde jag något helt annat, jag skulle steka pannkakor och hällde i smet i stekpappan o sen gick jag bara därifrån hela tiden, så någon annan fick ta över och vart skit arg på mig och skällde ut mig.  Ha ha ha. ja vad ska man tro att den drömmen handlar om??

  • Sara 120707

    Hade världens mardröm inatt(faktiskt flera men de här e den ja kommer ihåg) det var bröllopsdagen o min mamma o jag åkte runt och hämtade alla prylar. Detta var på förmiddagen och vigseln skulle va halv 3. Vi hämtade klänning på ett ställe och underkläder på ett och skor på ett och klockan tickade på. Jag hade fortfarande inte gjort mitt hår eller smink så jag så ut som fan.


    Plötsligt informerar min mamma mig om att vi måste ju plocka uppsläkten också så vi åker runt och plockar upp alla släktingar, säkert 60 st i den lilla bilen(hur de fick plats har jag ingen aning om). När vi äntligen är på väg mot staden där vigseln ska vara (1,5h till vigseln) så måste vi vända för vi glömde underkjolen och alla hårgrejer i min hemstad.


    Då bryter ja ihopa och börjar skrika på min mamma att ja aldrig kommer att hinna, min mamma säger bara att ja ska ta det lugnt och frågar när vigseln är. Jag säger om 1,5 h och håret tar minst 2,5 h och sminket en halvtimme.


    O min mamma bara tittar tomt på mig som "whhoops", där vaknar ja o sätter mig upp i sängen o skriker o skrämmer slag på sambon


    Så nu ska jag sätta mig o skriva en noggrann lista över allt som måste med dagen innan vigseln.

  • daniiel
    moonlightgirl - Men fy, vilken jobbig dröm om bröllopet! Haha helt fruktansvärt jobbigt skulle jag tycka att det var. Skönt att ni har allt under kontroll ändå :) Inte länge kvar till den stora dagen nu, hoppas den blir allt annat än vad bröllopsdagen var i din dröm! :P

    Pannkaksdrömmen lät ju lite lurig och jag tänker bara på min make när du berättar det där, för exakt så gör han faktiskt! Han häller smet i pannan och går därifrån :P Ingen aning om vad den drömmen möjligtvis skulle kunna handla om.. ansvar.. kanske? Att inte påbörja saker som man inte kan avsluta? Hm. Ingen aning...

    Sara 120707 - Usch, vilken stressande dröm. Kanske dags att kolla så alla släktingar har färdsätt planerat till vigseln? ;P haha Låter bra att skriva en lista på allt som ska göras också. Kanske sätta någon annan än din mor på att hämta saker om sådant behöver göras? hihi
Svar på tråden Drömtråden!