• Anonym (längtande)

Risk för mens på bröllopet..:/

Alltså ett litet dilemma har jag nu, vi ska gifta oss i sommar, och jag har slutat med ppiller för att vi vill försöka med barn direkt efter bröllopet! Jag har räknat att det skulle funka med att jag får mensen INNAN bröllopet, men nu har jag upptäckt att min cykel är längre när jag inte går på ppiller, alltså risken att jag får mensen på bröllopet!

Hur gör ni? Klarar man det hehe?

• Svar på tråden Risk för mens på bröllopet..:/
  • Anonym (finns redan)

Finns redan en gäng trådar om detta. Där får du säkert tips och råd.

• Ponduss

Det finns tabletter att köpa på apoteket som man kan skjuta upp mensen med. Jag åt såna när jag var på semester en gång och de funkade riktigt bra.

• sabz

Cyklo-F på apoteket. Gör så att du blöder mindre och ibland så försvinner mensen helt :) Käkar dom alltid vid mens, hur bra som helst!

• aniara

Det finns som sagt tabletter som skjuter upp mensen men det behövs ett recept, så ta kontakt med din vårdcentral. Och gör det i god tid, för de ska tas en viss tid innan beräknad mens.

• Anonym (längtande)
    Anonym (finns redan) skrev 2012-05-04 08:25:33 följande:
    Ja jag vet, men kunde inte söka på de, "mens" etc går ej att söka på!
  • Anonym (längtande)
    sabz skrev 2012-05-04 08:54:53 följande:
    Cyklo-F på apoteket. Gör så att du blöder mindre och ibland så försvinner mensen helt :) Käkar dom alltid vid mens, hur bra som helst!
    tack för tipset ska kolla det, vill ju inte det ska påverka ev ägglossning sen!
  • sabz
    Anonym (längtande) skrev 2012-05-04 10:09:47 följande:
    tack för tipset ska kolla det, vill ju inte det ska påverka ev ägglossning sen!
    Det gör den inte. Den bara minskar på blodet. PErfekt för oss med massiv mensvärk också då den också försvinner. Käkar dessa vid varje mens (har kolalt med barnmorskan och det var inga problem). Man tar 3 tabletter/dag, jag tar 4 :)
  • sabz
    Anonym (finns redan) skrev 2012-05-04 08:25:33 följande:
    Tyvärr så är ju sökfunktionen för detta forum helt värdelös :(
  • brideo

Förlåt men varför skulle inte det gå??? Det enda jag kan tänka mig är om man lider av massiv PMS och då finns det hjälpmedel att få. Blir lite trött på tjejer som (såvida man inte får svår migrän, PMS etc) lider så enormt mycket när de har mens. Vi lever ju inte på 1800-talet och det finns mycket bra skydd + läkemedel om man vill minska eller förskjuta mensen. 

• Anonym (längtande)
    brideo skrev 2012-05-05 17:46:42 följande:
    Förlåt men varför skulle inte det gå??? Det enda jag kan tänka mig är om man lider av massiv PMS och då finns det hjälpmedel att få. Blir lite trött på tjejer som (såvida man inte får svår migrän, PMS etc) lider så enormt mycket när de har mens. Vi lever ju inte på 1800-talet och det finns mycket bra skydd + läkemedel om man vill minska eller förskjuta mensen.

Haha sant, alltså jag frågar efter råd för just HUR man KAN göra! =) Eftersom jag alltid ätit ppiller o så har jag inte direkt varit inne på den frågan innan, och nej PMS är inte problemet, sådärför vill ja ha tips (därför jag skriver inlägget) på hur man bäst löser detta!

Är något nojjig för att det kanske kanske skulle kunna blöda igenom, värsta senariot liksom, så därför ute i god tid och fråga er kloka brudar om råd! =)

• Anonym

Jag har också det "problemet".När vi skulle bestämma datumet försökte jag räkna ut så att det Inte ska bli då, men nu när datumet är klart inser jag att jag räknat fel.Det känns inte alls kul då jag blir på super dåligt humör under den tidpunkten  &  väldigt känslig villket jag inte vill beska på under just den dagen.Gillar inte heller att ta tabletter & har inte ätit piller på 12 år men ska väl kanske kolla upp de där på apoteket.

• aniara
    Personligen kan jag känna att det blir tillräckligt svårt att gå på toaletten med brudklänningen ändå, utan att blanda in tamponger/bindor/trosskydd som måste bytas och kladdrisken som då uppstår. Av den anledningen vill inte jag ha mens vid bröllopet.
  • Anonym (längtande)

aniara, håller med till fullo, det kommer nog bli tillräckligt spännande ändå.. pust!

• Anonym
    Vissa av oss har mer bekymmer än andra vid mens. Själv har jag fått åka in till KK-s akut två gånger på 1,5 år pga massiva blödningar och smärtor som gjort att jag inte kunnat gå.. Låter överdrivet och dramatiskt - men jag lovar dig att man inte ger patienter morfinsprutor intravenöst hur som helst...Och nej det var inte missfall etc, "bara" mens..

Så var glad över att du inte lider av din mens. Vissa andra gör det. För mig är det ett problem och jag har lite panik eftersom jag kommer få min mens i samband med bröllopet. Om jag får det på bröllopsdagen så KAN det i absolut värsta fall betyda akuten istället för kyrkan.
Svar på tråden Risk för mens på bröllopet..:/