• Tinzi

Hur gjorde ni med godisen? kommer det klibba?

Vi ska ha JellyBeans i små påsar med snöre som jag beställt...undrar nu om jag kan hälla upp godisen i påsarna nu sen lägga alla påsarna i en plastpåse och sen i kylskåpet? Bra att ha det gjort då det är 70 påsar som ska fyllas....

Vad tror ni om det? Börjar ju bli ganska varmt inne nu med detta goa väder och är rädd att det ska klibba annars, eller tror ni rumstemperatur är bättre?

• Svar på tråden Hur gjorde ni med godisen? kommer det klibba?
  • JennyO

De ligger ju inte i kyla i butikerna så bör ju fungera i rumstemp hemma med, kanske där Du har det lite mörkt och svalt iaf

• ChristineL
    JennyO skrev 2012-05-02 10:19:37 följande:
    De ligger ju inte i kyla i butikerna så bör ju fungera i rumstemp hemma med, kanske där Du har det lite mörkt och svalt iaf
    ... Men butikerna är svalare än vad man normalt sett har hemma. Och det skiner aldrig nån sol rakt in. Men har ni källare eller liknande borde det funka.
  • Tinzi
    ChristineL skrev 2012-05-02 10:23:12 följande:
    ... Men butikerna är svalare än vad man normalt sett har hemma. Och det skiner aldrig nån sol rakt in. Men har ni källare eller liknande borde det funka.
    Ja, får fundera på vart jag kan lägga det, men borde ju gå att läggai påsarna lika väl som i papperspåsen jag köpte dem i...
  • 8september2012

Jag skulle nog undvika att lägga dom i kylen,risken är stor att dom,trots påsar,kommer bli fuktiga.
    Förvara dom i papperspåsarna,eller ja,lägg över dom i tyllpåsarna och förvara dom på ett torrt ställe,blir det för tätt,tex i dubbla påsar,så blir det fuktigt=kladdigt

• Tinzi
    8september2012 skrev 2012-05-02 12:48:17 följande:
    Jag skulle nog undvika att lägga dom i kylen,risken är stor att dom,trots påsar,kommer bli fuktiga.
    Förvara dom i papperspåsarna,eller ja,lägg över dom i tyllpåsarna och förvara dom på ett torrt ställe,blir det för tätt,tex i dubbla påsar,så blir det fuktigt=kladdigt
    jo jag gjorde som så att jag nu la över dom i alla småpåsarna, sedan la jag alla småpåsar i en ÖPPEN plastpåse som jag hänge upp så jag hoppas det kommer in lite "syre" typ haha!
  • 8september2012
    Tinzi skrev 2012-05-02 14:07:57 följande:
    jo jag gjorde som så att jag nu la över dom i alla småpåsarna, sedan la jag alla småpåsar i en ÖPPEN plastpåse som jag hänge upp så jag hoppas det kommer in lite "syre" typ haha!
    För säkerhetsskull,lägg dom i en papperspåse,så det inte riskerar att bli tätt,ens för de nedersta påsarna Vart köpte du dom förresten? Pris? När är den stora dagen?
  • Tinzi
    8september2012 skrev 2012-05-02 16:52:56 följande:
    För säkerhetsskull,lägg dom i en papperspåse,så det inte riskerar att bli tätt,ens för de nedersta påsarna Vart köpte du dom förresten? Pris? När är den stora dagen?
    köpte hela byttan på Ö&B för 185:- tror jag det blev...räckte till 80 påsar, tog 1,5 - 2 matskedar (mått) per påse då...
Svar på tråden Hur gjorde ni med godisen? kommer det klibba?