• Esonda
    Äldre 30 Apr 15:32
    4811 visningar
    23 svar
    23
    4811

    Vad är okay att lägga??

    Vi är några som är bjudna till bröllop och vi tänkte gå ihop och ge en gemensam present.
    Jag kom med förslaget att man kan lägga 200kr /pers. och en i gänget fick en klump i halsen och sa att det avr alldeles för mycket medans jag själv tog 300kr mindre än vad jag anser att man bör lägga.

    Så jag tänkte kolla med er vad ni tycker är rimligt att lägga till bröllop??

    Jag tar fullt hänsyn till att alla kanske inte har råd men i detta gänget handlar det inte om att man inte har råd.
    Det är ju ändå ett bröllop... och denna personen som rynkade näsan sa att 100kr bör räcka. Men alla kommer inte vara med och lägga heller.

  • Svar på tråden Vad är okay att lägga??
  • Esonda
    Äldre 30 Apr 17:35
    #4

    Ja jag tycker det med, nu är vi då bara anställda på ett väligt litet företag och ahr ändå rätt mycket kontakt med chefen. Vi är till och med några stycken som ska vara med och hålla i möhippan.

    Tycker också att 500-1000 per par är rimligt! Skönt och veta att man inte är ensam =)

  • Esonda
    Äldre 4 May 18:36
    #20

    Vi kommer att ge ett presentkort, vilket brudparet har sagt att de vill ha. Känns som att det är pinsamt att ca 10pers kommer med ett presentkort på 1000kr när det är ett bröllop.

    Visst alla kanske inte har samma relation till chefen som jag men Mitt tankesätt är att oavsett vem det är så ger man utefter vad det handlar om.

    Skulle inte drömma om att kräva mer än 50kr när det gäller insamling till present eller blomma på jobbet men bara ordet Bröllop gör att man får lägga mer än 100kr (om man kan utefter ekonomisk situation!)

    Hur ska jag kunna ta upp det med kollegorna när jag vet att den ekonomiska situationen är bättre för dem än för en annan av våra kollegor??

    Det är två stycken som säkert kommer börja klaga på att vi lägger mer än 100kr för jag skäms ärligt talat över att lägga så lite...

Svar på tråden Vad är okay att lägga??