• Anonym (Irriterad)

Skulle du låta bli att svara?

Anledningen till att jag skriver anonymt är det att min syster är här inne och vet mitt nickname.

I lördags var det sista dagen att lämna svar till bröllopet, och alla hade svarat utan min syster. Det var några som väntade till sista dagen att svara, men alla hade anledning till att de väntat.

Dock hörde min syster aldrig av sig, så i söndags skickade jag ett medelande till henne där jag talade om att jag inte visste hur jag skulle tolka hennes tysnad. Jag skrev att antingen är det så att de (hon och hennes sambo) anser sig så självklara att de inte tycks behöva svara eller så är det så att de inte kommer och på grund av det inte bryr sig om att svara. Hon svarade ett stund senare att de inte svarat på grund av att de inte tänkte komma för att hon börjar sitt sommarjobb i den vevan. Det är ju roligt att veta att hon inte kan tänka sig att ta ledigt för att komma på bröllopet, hon har talat om för vår bror att hon inte ville ta ledigt för att åka hit för ett bröllop.

Jag anser att vare sig man kommer eller ej så svarar man! Men tydligen tyckte vi olika.

Hade ni låtit bli att svara på en inbjudan? Vare sig ni tänkte komma eller ej, och hur nära ni än var!

• Svar på tråden Skulle du låta bli att svara?
  • daniiel

Vi hade flera som struntade helt i att svara på vår inbjudan också, så vår toastmaster ringde runt till alla dom efter OSA hade gått ut. Personligen skulle jag aldrig få för mig att strunta i att svara på en inbjudan alls, men det verkar vara många som anser att tystnad = vi kommer inte. Väldigt irriterande när man försöker planera något tycker jag och personligen tycker jag det är lite oförskämt också. Om någon ansträngt sig så pass att räkna med personen/personer i frågan för en tillställning och skickat ut en inbjudan, så är det väl det minsta den inbjudna kan göra att svara om den kommer eller inte.

• Mette81

Så himla tråkigt... ja, det minsta man kan göra är ju att svara iaf!!
    Man bjuder ju människor som man vill ska deltaga i denna stora dag, som man vill ska vara hos sig och då tycker jag det är riiiiiiiktigt oförskämt att inte ens svara...

Har all respekt att man kanske inte kan men har man tid att gå på toa så har man tid att skicka iväg ett sms och svara MINST.

Hoppas ni får rätsida på detta ändå och all lycka till er!!

• annapanna88

Nej jag skulle aldrig låta bli att svara... medvetet i alla fall! (Glömska kan vi alla vara ibland ;)) Vet ju själv hur svårt det är att tolka "icke-svar" så jag tycker som ovan, det minsta man kan göra är att svara ja eller nej! 

• LindaP87

Riktigt dålig stil måste jag säga!

Jag skulle bli riktigt irriterad o speciellt om det var min syster...

• CoG

Jag hade nästan tyckt att det varit mer ok att hon inte svarat om hon tyckt att du borde se henne och hennes sambo som självklara gäster,
    Men hon svarade inte för att dom inte kommer och vetat det helatiden!
    Självklart ska man svara då!

• MeaJ

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man anser att man är självklara gäster.
    Det hör till god uppfostran att svara.
    Självklart kan man glömma, ingen är ofelbar.
    Men i TS fall hade systern inte glömt utan bara varit fräck och struntat i att svara 

Sommarbrud 2013
  • TheD

Klart man svarar på en inbjudan. Får man inget svar då tar jag det som ett nej. Men det är förbaskat oförskämt att inte svara!

• SkövdeSophie

Man skall alltid svara på en inbjudan! Oerhört oförskämt av henne att inte svara. (Och riktigt taskigt att inte komma) Hoppas ni får ett fint bröllop!

• JuliBrud89

Utan tvekan svarat!!! Annat ær oaceptabelt enligt mig.. Fy skæms på din syster!!!!

• Stike

Ja, jag förstår inte svårigheten med att svara. Vad är det som är så svårt? Även om man kommer eller ej så svarar man tycker jag. Konstigt dessutom att din egen syster inte kommer.. men ni kanske inte har så bra relation?

Svar på tråden Skulle du låta bli att svara?