• Luna12

Hur göra med såpbubblorna?

Vi ska ha såpbubblor istället för ris. Har gjort i ordning så alla ska få varsin burk med bubblor och lagt dom i en fin korg. Men funderar över hur man ska ge bubblorna till gästerna. Hur har ni gjort? Dom borde väl få dom påväg ut från kyrkan väl? Men fattar folk att dom ska ta om man bara ställer korgen där? Eller ska man be någon skynda sig först ut från kyrkan och sen stå och dela ut till alla gästerna när dom går ut från kyrkan? Eller finns det något bättre sätt?

Mindre än en vecka kvar nu. :D

• Svar på tråden Hur göra med såpbubblorna?
  • Juni 2012

Att bara ställa en korg och låta folk gissa att det är varsågod låter riskabel.

Har ni program i kyrkan som delas ut av någon när gästerna går in? En vaktmästare som ger en psalmbok? Ge såpbubblorna då, de flesta förstår nog att de inte ska blåsa inne i kyrkan... hoppas jag.... fast det vore kanske fint det med? Flört

• knyttan

Jag hade tänkt att de ska delas ut tillsammans med vigselprogrammen.

• sollan

Vi hade en kyrkomarskalk (tonårs sonen) som välkomnade gästerna i kyrkan och gav dem vigselprogrammet och efter vigseln gick han runt och delade ut såpbubblor till gästerna.

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • viqueur

kan du inte sätta upp en liten skylt? typ något i stil med "blås gärna såpbubblor över de lyckliga två" eller nåt..

• eosinmimmi

Jag funderar på samma sak, då jag är rädd att folk börjar blåsa de inne i kyrkan, är folk så "korkade" för jag tänkte delat ut de med prog. Våra toastmastrar ska dela ut innan vigseln, men är liteosäker på om det funkar?

• Juni 2012

De som har "ris" av olika slag brukar vl dela ut det när man går ut ur kyrkan? Så har jag varit med om på kyrkbröllop. Man kommer in i kyrkan, får vigselprogram och ev. psalmbok, vigsel, går ut, lämnar tillbaka ev psalmbok och får en rispåse i  näven.

Då man inte fått psalmbok så har vi fått ris redan vid ingången. Ingen har dock börjat kasta ris inne i kyrkan utan begripit att allt sådant sker ute. Bör inte folk fatta att det är samma sak med såpbubblorna...? Eller kan den som delar ut säga typ "varsågoda, såbubblor att blåsa ute på kyrktrappan efteråt!"?

• Bmw

Jag var på ett bröllop ifjol där fick vi bubblorna när vi gick in i kyrkan. Och ett annat som jag var på där de hade ris så fick vi även det när vi gick in i kyrkan. Så kanske är det lättare att alla redan har fått bubblorna innan. Och jag kan meddela att inget blåste några bubblor inne i kyrkan. För när man fick dessa utdelade så sades det att det var till att blåsa över brudparet efter vigseln. Men om man har barn med så kanske föräldrarna får ha hand om dessa till efter vigseln. Det är inte alltid lätt att vara liten och förstå! :)

• augustesen

Vi kommer ha våra mammor som välkommnar gästerna, tänkte att dom får en korg var med program + såpbubblor och delar ut dom när gästerna är på väg in. Alternativt står ena på borggården med program och den andra står vid ingången i kyrkan och delar ut såpbubblor. Hur som får dom allt när dom går in :)

Svar på tråden Hur göra med såpbubblorna?