• EmelieKarlsson

Brudvals

Nu har vi kommit fram till att det ä dags att börja träna på denna dans då det bara är 3 månader kvar. Dock är att vi knappt vet hur man gör. Och verkar inte finnas någon dansskola som lär ut till vuxna/ inte denna dans iaf. Så min fråga nu är om ni här har några tips om hur vi ska klara denna utmaning?

• Svar på tråden Brudvals
  • ChristineL

Kollat youtube? Vill ni ha en klassisk brudvals så är det nog weinervals ni får leta efter. Vet att vi dansade det i nian inför våran avslutningsbal. Takten är jättelätt, en-två-tre, en-två-tre, en-två-tre ;)

• EmelieKarlsson
    ChristineL skrev 2012-04-29 13:17:03 följande:
    Kollat youtube? Vill ni ha en klassisk brudvals så är det nog weinervals ni får leta efter. Vet att vi dansade det i nian inför våran avslutningsbal. Takten är jättelätt, en-två-tre, en-två-tre, en-två-tre ;)
    så långt har vi kommit :), är snarare så att vi inte riktigt vet hur vi ska få till svängar..hittar ige bra på youtube heller :(
  • ChristineL

Nej, dom är lite kluriga, och jag är heller inget vidare på att följa mannen ;) Jag dansar hellre som jag själv vill. Independent woman Skrattande Prova att ringa nån dansskola och kolla om dom har tips eller är villiga att hjälpa till ändå.

Svar på tråden Brudvals