Reagerar jag fel? Och hur ska jag göra på bästa sätt?
Min svärmor har ftt för sig att jag inte tycker om henne, vi har pratat om detta och avslutade med att vi är vänner och jag hoppas hon förstod att jag inte ringaktar henne på något vis.. Men jag är tillsammans med hennes son, jag skall gifta mig med hennes son inte henne..
Jag har en egen mamma och behöver inte en extra mamma men ändå kan hon inte förstå..
Vi bor i två olika städer, en bra bit emellan oss vilket gör att vi kanske ses en gång per månad och då stannar hon hos oss i flera dagar vilket redan de är lite anstängande just för att hon klagar..
Hon klagar på att hon och äldsta pojken inte får sova i min och min M2B säng, hon har ont i kroppen och behöver tydligen den mer än mig, min M2B samt våran lilla dotter som fortfarande ammar och sover brevid mig..
Hon klagar på att disken inte är nog ren, att golvet är lite fläckigt, att jag inte ringer henne flera gånger per dag och pratar i timmar osv osv..
Jag känner inte att jag har så mycket gemensamt med henne, mer än att hon är min M2B mor och farmor till barnen..
Jag har inte den allra bästa telationen till min mor, vi är inte ovänner alls men ses eller kanske inte pratar alltför ofta.. Någon gång i veckan bara trotts 10 minuters avstånd mellan oss så varför skulle jag ringa till min svärmor flera gånger om dagen!?
Hon förstår inte riktigt att jag inte är sån som person som gillar att sitta i telefonen i flera timmar och sen så ringer oftast min sambo några gånger i veckan till henne så jag vet ju att hon lever och mår bra vilket gör att jag ännumindre känner för att ringa henne.. Kanske är jag kall och dum men thats me.. Vi är trevliga mot varran och pratar o skojar när hon väl är här för att hälsa på så jag har inget agg mot henne alls..
Sen när det kommer till vårat bröllop så är hon så ledsen över att hon inte får vara så pass delaaktig som vill..
Hon var ledsen och sur över att min mamma var med och köpte min brudklänning, hon var sur över att min mamma erbjöd sig sin tomt för bröllopsfest..
Hon blev även sur över att hon inte fick sy min brudklänning, min sambos kostym samt barnens kläder..
Hon tjatar och tjatar och tjatar på min sambo om att vi måste ha en toastmaster och att hon själv hade utsett sig till de.. Vi vill inte ha någon toastmaster och har sagt de till henne och hon slutar inte tjata och sura över att inget är som hon vill..
Hon har bestämmt vilken alkohol vi skall ha och har beställt från tyskland, fast vi skall betala?! Hon har även bestämmt sin bordsplacering vilket skall vara jämta mig.. Vi ska inte ha någon bordsplacering och jag skall ha min tärna brevid mig..
Detta är bara en liten del utav allt som är och hur skall jag tackla allt? Musten rinner ur mig och jag blir så less, orkar inte att förklara gång på gång att detta är vårat bröllp inte hennes.. Hon vräker ofta ur sig komentaren: It is allways your way or the highway... No shit de är mitt och min M2B bröllop..
Ville bara ventilera mig lite..