• Aodailady

Bröllopstårta

Hej!

Jag håller just nu på att kolla runt med olika konditorier i Stockholm och utanför tullarna....väldigt dyrt!

Jag har nog ringt till varenda en, och antar att det lägsta man kan komma är 50 kr/bit (Älvsjö konditori).

Tössebageriet tar - håll i er - makalösa 85 kr/bit..... och sedan läggs ju oftast en leveranskostnad på dessutom.

Jag undrar hur man har råd att gifta sig?

Men ändå så tycker jag att just bröllopstårtan är viktig....min fästman håller inte med :) vågar man beställa från t.ex

ICA Maxi eller City Gross? Jag köpte en vanlig moussetårta av dem för en vecka sedan och den var god, om än

kanske något 'plastig'. Man vill ju inte chansa när det gäller ens bröllopsdag.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • Snösparv

Jag gör tårtor själv och kan säga att det är svårt att göra hur billigt som helst. Det är ju oftast mycket arbete med dem dessutom. Att köpa en från typ city gross skulle aldrig falla mig in, de duger möjligtvis till att fira namnsdag med men där går gränsen för mig!

Funderar dock på om jag ska orka med att göra tårtan till vårt eget bröllop...

sabz - Tänkte också på att ni kan ha tårtan på en tårtställning om ni vill ha en moussetårta.

• sabz

Jo, det blir ju på ställningar. Jag vill egentligen ha en riktig våningstårta men det får väl gå... Vi får heller inte beställa utifrån, utan vi måste gå via restaurangen, annars hade vi självklart gjort det då vi också känner att det blir för dyrt. Kanske ska ställa dom mot väggen lite och fråga om tårtan..

• MariaFredrik12

Jag och min fästman kommer köpa tårta från ICA Kvantum i Sickla. De är billiga och verkar super! Vi har provsmakat lite olika och de håller hög nivå. Deras belgiska chokladtårta är grymt god t.ex men de har ju även annat såsom moussetårta, princesstårta etc. Det är bara att köpa en bit, så drar de av det  på priset sen när man väl beställer tårtan (spara kvittot), för självklart vill man prova innan!

• Doofie

Jag älskar verkligen tårta! Så jag känner att bröllopatårtan är viktig och ska vara något utöver det vanliga (vi har dessutom skippat dessert till middagen, kör endast på bröllopstårta). Skulle alltså inte beställa från ica eller citygross, men det är ju så olika. En del tycker ju inte ens om tårta, då förstår jag att man inte bryr sig så mycket.
    Vet inte riktigt vad vårt tänkta konditori vill ha, men kan mycket väl tänka oss att lägga en ordentlig slant på en utomordentlig tårta som dessutom är ett hantverk :)

• mimi00

Citygross gör kanongoda och jättefina tårtor ! Kommer beställa där :) Tror det var 410kr/35-40 pers. Tycker det är super. 3 sådana blir superbra :)

• snuttitess
    sabz skrev 2012-04-26 14:51:03 följande:
    Vår restaurang tar också 85kr/bit och vi får inte beställa utifrån, utan det är deras bagare som måste göra den. Dock så blev jag lite besviken när jag inte får ha en våningstårta då det tydligen inte går att göra när man ska ha en moussetårta. Den faller tydligen ihop :(
    Vi ska beställa från ett klonditori en moussetårta som är i våningar. De gör såna ofta utan att de faller ihop. Tråkigt att ni inte kan få de när ni betalar så mycket för den,
  • sabz

Börjar känna mig väldigt lurad. Ska kontakta dom igen och bli lite mer bridezilla!

• jenny81

En nypa socker som ligger på kungsholmen tar 45 kr biten.

Därifrån har vi beställt våran tårta :)

• Carrolainen

Vi har varit och provätit på Sweet Treat i Sundbyberg. Smakade gott och hon är väldigt tillmötesgående. Blir nog att vi väljer dem. Har för mig att hon sa ca 50kr /bit. Vet inte vad ni tänkt er prismässigt, men det tyckte jag var helt ok för något som man själv kan vara med och påverka med utseende och smak!

• Cicci90

sabz skrev 2012-04-26 14:51:03 följande:

Vår restaurang tar också 85kr/bit och vi får inte beställa utifrån, utan det är deras bagare som måste göra den. Dock så blev jag lite besviken när jag inte får ha en våningstårta då det tydligen inte går att göra när man ska ha en moussetårta. Den faller tydligen ihop :(
    Min svägerska hade moussetårta i form av en våningstårta på sitt bröllop.. Den stod så fint hela dagen.. Tycker du gör rätt i att ringa igen!
  • Green

Ibland kan det ju löna sig att vara lite "bridezilla"
    I det här fallet är det mycket befogat att bli det enligt mig {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Bröllopstårta