• Aodailady

Bröllopstårta

Hej!

Jag håller just nu på att kolla runt med olika konditorier i Stockholm och utanför tullarna....väldigt dyrt!

Jag har nog ringt till varenda en, och antar att det lägsta man kan komma är 50 kr/bit (Älvsjö konditori).

Tössebageriet tar - håll i er - makalösa 85 kr/bit..... och sedan läggs ju oftast en leveranskostnad på dessutom.

Jag undrar hur man har råd att gifta sig?

Men ändå så tycker jag att just bröllopstårtan är viktig....min fästman håller inte med :) vågar man beställa från t.ex

ICA Maxi eller City Gross? Jag köpte en vanlig moussetårta av dem för en vecka sedan och den var god, om än

kanske något 'plastig'. Man vill ju inte chansa när det gäller ens bröllopsdag.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • sabz

Vår restaurang tar också 85kr/bit och vi får inte beställa utifrån, utan det är deras bagare som måste göra den. Dock så blev jag lite besviken när jag inte får ha en våningstårta då det tydligen inte går att göra när man ska ha en moussetårta. Den faller tydligen ihop :(

• ninisbrud

Vi ska inte ha nån tårta... vi har valt cupcaks istället Och jag har tänkt göra dom själv där sparar man en del pengar Lycka till !

• MalinÄlskarAndreas91

Vi har en kompis som gör vår tårta.
    Och det enda vi behövde lägga pengar på är ingredienser.
    Och vi ska ha mousse i våran som är tänkt att va våning.:S

• Babydoll

Jag kommer beställa våran från Chokladfabriken. 59 kr per bit. Det är ganska dyrt men tårtan är väldigt viktig för mig. Jag skulle inte våga chansa...inte på bröllopsdagen. Frågan är bara hur viktig den är för dig. Det går ju alltid att spara in på något annat.

• MalinÄlskarAndreas91

Och en sak till på vårat konditori skulle vi inte ge mer än 35:-/bit.
    Dock bor jag i bonnahåla. :S

• llinda81

jag har bara betällt vanlig prinsesstårta till vårt bröllop, men inte grön då

en 20 pers tårta kostar 320.- så jag får tårta till 60 pers för 960.- de tycker jag e lagom! E ju "bara " en tårta jag anser inte den så viktig så jag skulle betala 85.-/ bit!!

• MalinLarsson

Vi har haft supertur! En bekant till min sambo är bagare på ett bageri. De tar i vanliga fall ca 50 kr/bit men vi får specialpris på 20-25 kr/bit! =D Vi kommer att ha en 5-vånings vit marsipantårta med rosor som är fylld mandelbotten, hallonmousse och flädergrädde. Supergod och vi betalar ca 2000 kr för den. Men, hade vi inte haft honom och fått en sånt bra pris så skulle jag absolut kunan tänka mig att kontakta ett Ica Maxi (Där kan de göra efter lit önskemål) eller liknande.

• M040812J

Har Älvsjöbageriet så billigt? Dom är ju riktigt duktiga! Och goda saker. Åt en moussetårta där förra veckan, chokladfestival. Sjukt god! 
    Hade jag inte haft en syster som jobbade på nk-bageriet så hade jag faktiskt beställt  därifrån!

• queenemma
    sabz skrev 2012-04-26 14:51:03 följande:
    Vår restaurang tar också 85kr/bit och vi får inte beställa utifrån, utan det är deras bagare som måste göra den. Dock så blev jag lite besviken när jag inte får ha en våningstårta då det tydligen inte går att göra när man ska ha en moussetårta. Den faller tydligen ihop :(

Jag gör tårtor själv (inte utbildad) jag har gjort våningstårtor med mousse i och har inte fallit ihop alls. Har då använt både egen gjord mousse och pulvermousse.. Så det går ju att göra.. Jag använder vanliga sugrör som jag sticker ner sen en vanlig kartong platta imellan (en sådan kartong som tårtbottnar ligger på när dom köps)

• Green
    sabz skrev 2012-04-26 14:51:03 följande:

Men måste du ha en hopbyggd våningstårta?
    Har man en ställning/tårfat så kan man ju få det väldigt snyggt och pampigt men med individuella tårtvåningar istället!
    Jag tycker att det var väldigt dyrt och framförallt om man inte får den tårtan man vill!

Jag tänkte beställa min favorittårta med citronmousse och choklad. Två vanliga tårtor och då betalar jag 15kr/bit. (välkänt konditori) Lagom pris enligt mig. En specialgjord hade jag kunnat tänka mig dubbelt så dyr dvs 30kr/bit men mer än det vill jag minsann inte betala!

Jag skulle absolut våga beställa från Maxi eller citygross.

Däremot skulle jag aldrig göra om missen min svägerska gjorde: Beställde en fin bröllopstårta men glömde att få gjort en provbit. Den smakade fruktansvärt!! Ingen tyckte att den var god, inte ens hon själv.

Svar på tråden Bröllopstårta