• Cissi79

Göra eller köpa inbjudningskort??????

Hej

Jag sitter med lite ångest nu när det närmar sig att skicka ut alla inbjudningskort. Jag har helt varit inne på att göra dem själv, men nu har jag surfat runt och hittat massor med fina kort som görs på bra papper med band o utan osv. Nu vet jag inte hur jag ska göra?

Jag vill ha en lite känsla av 1800-tal på mina kort eftersom jag själv älskar 1750-1800 talet, med filmer, musik etc etc.

Någon som har någon ide, erfarenhet eller synpunkt får mer än gärna säga till.

//Cissi

• Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????
  • Cissi79

Hej Emeile

Jag är verkligen inte haj på photoshop. tror inte ens jaghar det programmmet i datorn.

en rolig ide som jag tror uppskattas av vänner o släktingar.

//Cissi

• Cissi79

Hej doofie

Ja jag har tittat runt lite och det är som du säger, alla sajter har superfina kort.

Jag vill ju ha min speciella touch på kortet som symboliserar mig så jag tror det blir att göra egna. Sen blir vi inte så många så jag behöver nog inte sitta dag o natt med korten.

ni får gärna lägga in bilder på era kort eller komma med ideer om hur jag kan skapa en gammal touch på kortet. Jag kommer att bränna kanterna på korten och ha dem i en naturlig färg. MEN mer än så vet jag inte.

//Cissi

• MrsSilfverblad2b

Kolla etsy.com för inspiration; http://www.etsy.com/listing/97541961/vintage-wedding-invitation-lace-doily?ref=&sref=

Om du vill köpa färdiga så kanske vistaprint eller calligraphen har några. Du skulle ju kunna köpa stommen färdig och go bananas med pyssel så som fjärilar och annat som någon tipsade om ovanför. Älskar kuverten på de jag länkade till, de kanske går att göra själv med tårtpapper?

http://www.etsy.com/search?q=vintage%20wedding%20invitation&order=most_relevant&view_type=gallery&ship_to=ZZ&ref=auto1 Här har du en länk med vintage wedding invitation från etsy. Kanske kan ge dig inspiration om inte annat!

12-05-12
  • Cissi79

Hej blåaugustibröllop.

Vi kommer att skicka ut 24 kort. Så det är inte så många. Men jag ska absolut kolla igenom de sidor du gav som tips. tackar för det. :D

// Cissi

• viqueur

våra kort landade nog på ca 350 inkl frakt, räknat på 20st. så  ca 17.50kr st dvs 11-12kr utan frakt. svårt att hitta färdiga för det priset. det är visserligen exkl skrivarens färg (typiskt nog tog två av fyra patroner slut just när jag höll på med våra inbjudningar.. men men, det hade ju hänt förr eller senare så räknar inte in det).

• Therese Kommorama

Hej,

Jag är grafisk formgivare och har precis startat eget. Jag kan hjälpa till med inbjudningar, bröllopsprogram, bordsplaceringskort, tackkort etc. Eftersom jag inte använder mig av några färdiga mallar kan ni få helt unik design på era trycksaker. Det går också bra att kombinera både digitalt tryck med t.ex spetsband, pärlor eller tygblommor.
    Jag har precis strartat företaget och har tyvärr inte några ref.ex att visa upp, men titta gärna in på hemsidan, www.kommorama.se under fliken "för privatperson".
    Maila mig gärna och bolla idéer. kontakt@kommorama.se

Och lycka till med ert bröllop! =)

/Therese

• Doofie

Någon som beställt från spira kortdesign? Såg att de specialdesignar kort också. Har hittat så enormt mycket snyggt på etsy.com men inget jag riktigt gillar på någon svensk sida.. eller inget som riktigt passar vårt trä/skog tema med lite vinterinslag :P

• majhag682

Hej!

Har nyligen startat ett företag där jag både säljer personligt designade kort (som görs efter egna önskemål) och färdiga kort, men även material till att göra själv!

Kolla gärna in på min hemsida (kan dock motvilligt erkänna att formgivning av en hemsida inte är något jag gör lika bra som att scrappa), är det något man undrar över är det bara att kontakta mig!

www.korthimlen.se

Hoppas ni hittar nnågot roligt!

• CoG

Hej

Jag vet inte hur det är när man vill beställa kort med äldre stil, på en del sidor kan man ju göra mång olika val som typsnitt, färg, monogram, symboler, egna bilder osv

Jag kommer att göra våra själv och det blir kanske kring 20 st vilket inte blir så särskilt jobbigt.
    Sen tycker jag mycket om att sitta och pyssla och greja så det skulle kännas tråkigt för mig att beställa även om det blir dyrare att göra själv.

Jag beställer färdiga vikta kort i A4 strl vikt på längden som jag kommer att fixa till med dekorpapper, stämplar och oganzaband.

• repsara
    BlåAugustibröllop skrev 2012-04-25 12:28:02 följande:
    Hej!

Ska du inte ha många, så blir det nästan defenitivt billigare att beställa, även från "dyra" sidor.
    Kolla på de här sidorna och hör med de vad det kostar att göra det du vill ha:
    www.estelles.se/
    www.festfokus.se/GalleriBrollop.htm
    www.dininbjudan.se/brolnatu/brolnatu.asp
    www.kreativbutik.se/Wedding.html
    Där fanns en del som verkar vara rätt fina! Tack för länkar!

Har svårt som tusan att hitta inbjudningar till vårt bröllop, vill ha

- rustiskt
    -spets
    -vintage
  • BlåAugustibröllop

Lägg till någon bild och ha den med "old photo effect". Sök på google på "old photo effect" så ser du hur det blir. Man kan få till det i flera program - bl.a. photoshop, men då ska man ju kunna photoshop. Tungan ute Riktigt enkelt är det med photoshop touch på ipad/iphone om man har det - det "programmet"(appen) är riktigt amatörvänligt.

Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????