Inlägg från: darkHorse |Visa alla inlägg
  • darkHorse

För "billigt"?

Jag tycker det låter gott och inte alls billigt i någon slags dålig bemärkelse. Att något är lagat av dyra råvaror behöver inte betyda att det passar eller att det blir gott för det =)

Som vegeterian skulle jag dock sakna något att komplementera potatisgratängen med. Nu vet jag inte hur många ni kommer vara, men säkerligen kommer det finnas allergiker eller någon som ska ha specialkost närvarande. Mina tips är då att försöka komma på specialkost som passar flera (tex. sås som är både laktos- och glutenfri) och att ha alternativ som också passar in i menyn. Exempelvis är quornfileer ett bra vegetariskt alternativ till kycklingfileer, medan fylld tacokryddad paprika kanske är gott men det känns tråkigt om vegmaten inte passar ihop med den övriga maten.

Hoppas ni får ett riktigt fint bröllop!

// En som arrat mååånga middagar

• darkHorse
    TheD skrev 2012-04-26 17:23:52 följande:
    köttbullar på bröllop..njaaa. vissa barn äter det säkert. Det finns personer som är allergiska mot kyckling btw... Så det känns snålt med alternativ. Lax, som sagt är ju ett alternativ att lägga till.
    Tyvärr är det så att en vanlig orsak till kycklingallergi är att personen också är allergisk mot fisk och att uppfödda fåglar får fiskmjöl i maten.
  • darkHorse
    queenemma skrev 2012-04-26 18:30:09 följande:
    Har enbart laktos och nötallergiker i släkten och kommer göra så mycket som möjligt helt laktosfri och såklart allt ska vara nöt fritt. Alla äter kyckling filé i släkten (haft det tidigare på släktträffar) köttbullarna var ju mest till barnen som jag skrev tidigare :) men kommer nog ha kött av något slag men ingen lax eller annan fisk.
    Dåså :)

Fundera på vad som är viktigt för just er. Efter ett tag tenderar planerna att dra iväg för att man kommer på fler och fler saker man vill ha och helt plötsligt var det inte en enkel buffe längre. Så mitt tips är att skriva ner vad som är viktigt för er nu så att ni kan ta fram det senare och komma fram till om ni vill ha er ursprungliga plan eller om ni är nöja med att kasta den för rostbiff och andra godsaker som tillbehör.
Svar på tråden För "billigt"?