• sommar12

servitriser hur mycket betalt?

Jag har en undran.. ni som har servitriser hur mycket är rimligt att dom får i betalt..
    Dom ska lägga upp mat å servera underkvällen även diska å städa..

tycker de är så svårt.. tacksam för lite hjälp:)

• Svar på tråden servitriser hur mycket betalt?
  • Pyttsan

Min svägerska som är hovmästare och utbildad får kring 100kr/timme. 

Våra offerter från cateringföretagen tar 227-272kr per servitör per timme.  

• Ocean eyes

Hur många servitrisser ska du ha och hur många timmar ska de jobba?

Är de professionella eller är det bekanta som ska servera?

• frejjan

De som ska servera på vårt bröllop går andra året på restaurang och får 100 kr i timmen. Sen har vi en kock som jobbar som det oxå och han får 200 kr i timmen.

• Cattis77

Mina jobbar ca. 9 timmar och får 1500:- var. De är två stycken.

• vitklänning

Har själv arbetat på många bröllop. När jag gick hotell och restaurang på gymnasiet fick jag 100kr/h. Idag tar jag mellan 150-200kr/h beroende på årstid. (Alltid dyrare på sommaren och vid storhelger)

Det lönar sig att ta servitriser som har vanan, de som haft mig har varit übernöjda och aldrig behövt fundera utan allt har varit fixat eller så har jag frågat dem innan de hunnit fundera.. Skönt för de som planerar :)

• Pyttsan
    vitklänning skrev 2012-04-25 18:14:38 följande:

Har själv arbetat på många bröllop. När jag gick hotell och restaurang på gymnasiet fick jag 100kr/h. Idag tar jag mellan 150-200kr/h beroende på årstid. (Alltid dyrare på sommaren och vid storhelger)

Det lönar sig att ta servitriser som har vanan, de som haft mig har varit übernöjda och aldrig behövt fundera utan allt har varit fixat eller så har jag frågat dem innan de hunnit fundera.. Skönt för de som planerar :)

Var jobbar du om du kan få ut 200kr/timmen som servitris? Där vill jag också jobba! Glad 
    Som utbildad erdfaren hovmästare får man 130kr/h, som givetvis ska skattas på också. 
  • augustesen