Håller med ovanstående talare. Men jag vet att en del terapeuter rek inte två olika typer av terapi samtidigt, men ni kan väll prata med den han går hoss. Kanske det skulle vara bra i detta fallet..kanske du kan vara med på någon session hoss hans terapeut där ni fokuserar på erat liv tillsammans.
Det är nog viktigt att ni försöker umgås och ha mysigt tillsammans utan att han känner en press att han måste prestera, att ha mysiga middagar på tu man hand. Att rå om varandra, kramas och pussas. Det kan också tillfedställa ditt behov av närhet till en viss del. Men som sagt var..pressa inte honom.
Att inte känna sig bekräftad som kvinna när inte partnern vill ha sex är oerhört jobbigt och frustrerande. Risken är att man söker bekräftelse någon annan stans. Spelar inte någon roll hur mycket man är emot ortohet..man suger åt sig som en svamp. Tro mig.. jag vet av egen erfrarenhet att det kan vara så. Var själv tyvärr otrogen mot mitt x. Det kom en man.. som berättade för mig hur vacker och åtråvärd jag var..o jag gjorde något som jag inte hade gjort om jag inte just då hade varit i ´så stort behov av närhet..om vårt förhållande hade varit ok..Nu var det visserligen så mkt mer som låg bakom att vi inte hade någon närhet förrutom depression.. Men jag kan ändå hävda att jag vet hur det känns. Mitt x hade perioder med depressioner var även inlagd vid något tillfälle..och medicinerade.. Men om ni har närhet ändå.. så tror jag att det hjälper till stor del för din saknad..
O du..sök hjälp. Om det inte funkar med hans terapeut, och om dom inte rek att ni får parrådgivning samtidigt.. så försök att själv prata med någon så länge. Lycka till.