• Anonym (orolig)

Varför vill han ej ha sex mera???

Är ett par på 48 år med stora barn som ej bor hemma.Har varit sambo och förlovade i 4 år och för 5 månader sen dog hans son som var 25 år av hjärnblödning som han tog hårt men sen dess vill han ej ha sex men jobba och spela golf m.m kan han och ha kul men han säger att vi ej skall göra så stor affär av detta utan det kommer när han vill men när???han går till psykolog och pratar och han bedyrar ingen otrohet vilket jag vet är sant då vi båda blivit bedgragna men jag känner mig o sexig och ful eftersom han ej vill hur länge skall man vänta ,knappt kramar eller pusssar iheller bara kärleksord inget annat och vi sover ej ihopa men har ej gjort på flera år då han snarkar och vi har sängen fullt av hundar.

Är detta normalt??

• Svar på tråden Varför vill han ej ha sex mera???
  • jennie13

Hej!

vad jobbigt för er båda!!! jag tror att det är ganska normalt att det man vid en stor sorg i livet kan backa udan fysisk närhet. Det är som att det gör så ont i själen att kroppen inte kan hantera att bli rörd vid. Jag har inte varit samma situation som dig eller din sambo men jag har märkt på mig själv occh nära vänner att det verkar gå åt ett av två håll när någon stor sorg drabbar oss. 1) antingen vill man vara nära hela tiden (ine bara sex/samlag utan genom kramar, mys,smekningar, massage sov) eller så 2) vill man inte bli rörd över huvudtaget.

Jag hoppas det blir bättre för er, ni kanske skulle kunna gå i terapi tillsammans, som komplement till hans enskilda terapi? Annars har jag tyvärr inga tips på hur ni kan lösa situationen annat än att vänta ut honom...

Lycka till!

• Anonym (vet hur d känns)

Håller med ovanstående talare. Men jag vet att en del terapeuter rek inte två olika typer av terapi samtidigt, men ni kan väll prata med den han går hoss. Kanske det skulle vara bra i detta fallet..kanske du kan vara med på någon session hoss hans terapeut där ni fokuserar på erat liv tillsammans.

Det är nog viktigt att ni försöker umgås och ha mysigt tillsammans utan att han känner en press att han måste prestera, att ha mysiga middagar på tu man hand. Att rå om varandra, kramas och pussas. Det kan också tillfedställa ditt behov av närhet till en viss del. Men som sagt var..pressa inte honom.

Att inte känna sig bekräftad som kvinna när inte partnern vill ha sex är oerhört jobbigt och frustrerande. Risken är att man söker bekräftelse någon annan stans. Spelar inte någon roll hur mycket man är emot ortohet..man suger åt sig som en svamp. Tro mig.. jag vet av egen erfrarenhet att det kan vara så. Var själv tyvärr otrogen mot mitt x. Det kom en man.. som berättade för mig hur vacker och åtråvärd jag var..o jag gjorde något som jag inte hade gjort om jag inte just då hade varit i ´så stort behov av närhet..om vårt förhållande hade varit ok..Nu var det visserligen så mkt mer som låg bakom att vi inte hade någon närhet förrutom depression.. Men jag kan ändå hävda att jag vet hur det känns. Mitt x hade perioder med depressioner var även inlagd vid något tillfälle..och medicinerade.. Men om ni har närhet ändå.. så tror jag att det hjälper till stor del för din saknad..

O du..sök hjälp. Om det inte funkar med hans terapeut, och om dom inte rek att ni får parrådgivning samtidigt.. så försök att själv prata med någon så länge. Lycka till.

Svar på tråden Varför vill han ej ha sex mera???