• Strawb­erry
    Äldre 23 Apr 22:37
    2329 visningar
    7 svar
    7
    2329

    Stockholm den 20-22 Maj, vad ska vi se och göra?

    Vi gifter oss den 19 maj och spenderar sedan bröllopsnatten hemma. Jobb och studier gör det omöjligt för oss att åka någonstans men vi vill verkligen komma bort lite och få en välbehövlig paus efter allt med bröllopet. Planen är därför två nätter i Stockholm då vi åker in vid lunch på söndagen och sen hem tisdag lunch.

    Vi bor nära stan och har lätt att ta oss dit men är inte allt för ofta, bortsett från när vi jobbar och pluggar, så nu är frågan vad vi ska fylla dessa 48 timmar med. Vad har stockholm att erbjuda? Jag kom at tänka på att det ju måste finnas mångder av härliga stockholmare här inne så ge mig ert bästa tips på; restauranger, spaupplevelser, barer, museum, badställen, aktivitet eller annat kul att se eler göra. Självklart ska vi slappa en del på rummet men vi är inte allt för förtjusta i att "bara vara" utan vill gärna se och uppleva saker. Tips??

  • Svar på tråden Stockholm den 20-22 Maj, vad ska vi se och göra?
  • Strawb­erry
    Äldre 24 Apr 09:55
    #3

    Skansen har jag inte varit på sen jag var liten så en tur dit ska vi nog hinna med. Bra tips! Och spökvandring har jag aldrig hört talas om men låter ju riktigt kul! Vart bokar man sånt?

  • Strawb­erry
    Äldre 29 Apr 22:22
    #6
    Carrolainen skrev 2012-04-24 17:25:13 följande:
    Räkbåt kanske? Maten är inte så romantisk, men vacker utsikt. Bockholmen resturang i Bergshamra är fantastisk, men lite krånglig att ta sig till, annars är Pontus by the Sea fantastiskt (men kostar lite). Djurgården är mysigt att promenara eller cykla runt. Fjäderholmarna är även det en trevlig plats. Finns ju massa museer, borde finnas något som passar (Vasa kan jag se hur många gånger som helst). alltomstockholm.se kan säkert ge er fler tips! Lycka till!
    Guanaca skrev 2012-04-29 22:16:56 följande:
    Ta båten till drottningholm, promenera i den underbara parken (kanske ta med picknick till lunch). Fjärilshuset i Hagaparken. Åk till Fittja och kolla på paraboler i kjolar. Hermans vegetariska restaurang på fjällgatan med stans bästa utsikt. Ulriksdals slott för en fika, eller vetekattens klassiska kafé på Kungsgatan. Köp blommor eller frukt samt fiska komplimanger på Hötorget. Strosa i Hötorgshallen eller Söderhallarna. Ät våfflor i gamla stan. Takvandring. Teater. Salsakurs drop in. En irländsk eftermiddag på the Dubliner. Spela frisbee golf på järvafältet.
    TACH för riktigt bra tips båda två. Blir helt klart fler turen in till Stockholm nu i sommar hör jag! =)
Svar på tråden Stockholm den 20-22 Maj, vad ska vi se och göra?