• lycklig01

Ni som har gift er/ska gifta er på vintern! snälla hjälp!

Hej! Jag ska gifta mig den 1 december i år! tanken var att vi skulle gifta oss under sommaren men det kommer inte fungera varken den här sommaren eller nästa så vi bestämde oss för december i år! Nu funderar jag bara på om jag kommer ångra mig? Vill verkligen gifta mig snart,så det skulle kännas så jobbigt att skjuta upp bröllopet till sommaren 2014! Skuller verkligen behöva lite åsikter/tips/stöd från er som gifter er på vintern/ ni som redan gifter på vintern! Det jag funderar mest på är att det är nära jul/ mörkret/kort ute och väder! Men samtidigt älskar jag ljus och vill ha jätte mycket och det är ju perfekt på vintern! tror att man kanske faller in i det här att de flesta gifter sig på sommaren! det mesta borde ju gå att lösa bara man vill...

skulle bli jätte tacksam för att få höra lite historier från er, hur ni tänker och tycker! ni som redan gift er, hur det var för er!

• Svar på tråden Ni som har gift er/ska gifta er på vintern! snälla hjälp!
  • BodyMindSoul

Hej!

Vi har med flit bokat in November iår. Vi tänkte som så att på sommaren är det ändå så mycket man skall hinna med, det är varmt och svettigt för grabbarna i kostym etc. Nu kör vi ett härligt vinterbröllop, med massvis av levande ljus på en tid på året som ändå är så grå och trist :)

Jag har varit på flera höst/vinterbröllop som varit helt fantastiska, en annan positiv sak är ju att man blir inte så fixerad vid vädret :)

Lycka till!

• ThereseV

Vart i sverige ska ni gifta er? 
    Det kan ju vara hur fint som helst med vinterbröllop, om det finns snö..kanske inte lika kul om det regnar och är grått och tråkigt, även om det också ka bli väldigt mysigt.
    Jag hade gärna haft två bröllop och haft det ena på vintern... kunna åka häst och släde till festlokalen, dekorera med en massa ljus och "frostiga" dekorationer:P
    Maten känns lättare eftersom mycket lätt blir förstört och kan kännas "tungt" i sommarvärme osv.. 

• lycklig01

tack snälla ni för svaren! känns faktiskt bättre nu! Vi kommer gifta oss i norrbotten, så är det någonstanns det komer finnas snö så borde det vara här :) tror att vår dag kommer bli helt underbar, jag var bara rädd att det var så nära jul och hur det ska gå med korten, men man kan ju ta minst lika vackra kort utomhus under vintern :)

• Alexanders Maria

Först och främst Grattis till att ni har bestämt datum :)

Vinterbröllop är otroligt vacker och öppnar upp en hel värld av annorlunda ideer för vad ma kan ha som brudbukett/teman! Själv ville jag gifta mig på vintern men av praktiska själ såsom vigselplats (då vi inte ville gifta oss i en kyrka) och framförallt precis som du här ovan säger att du inte orkar vänta var precis det vi med kände. Vi har diskuterat det efter att hjälp tänk om vi hade gift oss "nu" så har vi alltid kommit fram till att det hade vi omöjligt orkat vänta på!

Och inbjudningskorten ja de kan ni ju skicka ut i förtid innan "julruschen" så att ni inte behöver oroa er. Som gäst blir man bara ännu gladare ju längre man vet om bröllopet i förväg och får gå och gnola på kläder ect. (Anser jag då ;))

• Alexanders Maria

Jag menar den här brudbuketten hade jag GÄRNA haft!
  • idaa

Vi gifte oss på vintern! Dock blev det en dag utan snö, varken i luften eller på marken, men man tänkte inte på det just den dagen. När vi fotades ute var det lite regn i luften, men vi klarade av de också... nackdelen är att man inte han lägga ner släpet på utomhusbilder, men vad gör de?

Hör av dig ifall du har några frågor ang utomhusbröllop eller är på jakt efter skor, jacka osv ;) 

• teddy

Vi ska gifta oss 1 december i år!!! Glad
    Kul me en till!!! 

Årets bästa månad, så tveka inte! De kommer bli en underbar dag, o de säger jag som e skåning, hur vackert kommer de då inte va för er!!! Flört 

• Melton85

Vi har valt november i år, jag ville inte vänta till nästa sommar plus att då händer något roligt för släkt och vänner även under hösten :) tror de kommer bli kanon :) fick precis okej på den präst vi ville skulle viga oss också :)

• lycklig01

tack snälla för svaren :) jag vill ju att den här dagen blir helt perfekt, har drömt om att gifta sig sedan jag var liten! hoppas ju bara att jag kommer gifta mig en gång och då vill jag inte ångra mig i efterhand!

ni som gift er på vintern, har ni haft vigsel medans det fortfarande varit ljust ute eller mörkt!

Vi kommer gifta oss kl:16.00, och då kommer det vara mörkt ute, funderar mest på korten på kyrkotrappen, det finns ju lamper så det borde ju inte vara något problem!

• vinterfrost

Hej.
    Vi ska gifta oss den 8e dec. Bollar gärna ider om du vill :) Att det skulle bli ett vinterbröllop de har vi sagt i flera år så jag har haft gott om tid o fnula på ideer :) 

Svar på tråden Ni som har gift er/ska gifta er på vintern! snälla hjälp!