-
-
Svar på tråden Nån mer som ska gifta sig på Carlstens fästning i sommar?
-
Hej,
Vi gifter oss där den 14 juli :)
När gör ni?
-
Hej, vad kul! vi gifter oss 18 augusti.
Har ni kommit långt i planeringen?
-
Vad kul :)
Jo nu börjar det ta mer och mer form!
Mina kläder är klara, hans är inte klara. Bröllopsföljet är klart, gästlistan är nästintill klar inväntar några svar fortfarande. Blommor ska vi bestämma i Maj, ringar beställda, bubblor istället för ris är klart. Färjefärden för gästerna är klar, hindersprövningen inskickad... Har jag glömt något, hahaha ;)
Vi ska sätta menyn, dukning och programmen. Sedan är det allt annat små pillande runt omkring :)
Vi bor därute så jag ska nog försöka hinna upp till fästningen och stämma av lite någon helg snart!
Ni? Har ni kommit långt? Bor ni på Marstrand? -
Nej, bor i Kungälv. Vi har fixat en del med nu klänning klart tärnans klänning klar. Sambons kläder klara. Barnens kläder halvt om halvt klara. Ska också ha bubblor ist för ris. Gifter ni er i fästningskyrkan eller den vanliga? Vi tänkte ta fästningskyrkan först men sen för att det skulle vara enklare med musik och sånt blev det ändå kyrkan.
Har nog inte riktigt valt nån meny än. Svårt!
Har köpt en del små detaljer till dekoration men har mycket kvar. Är ni många? Vi är ca 50st så det är inte så många. Hur har ni tänkt borden och vad har du tänkt som dekoration?
Ska bli så kul!!
-
Vi gifter oss i fästningskyrkan :)
Vi blir ca 90 st så vi har inte riktigt bestämt oss för dukningen än, har alltid drömt om runda bord så det hoppas jag att det går... Dekoration vet jag inte riktigt men känns nästan som det räcker med ett lågt blomarrangemang eller kanske något stileben men frukter... Har inte bestämt hur vi ska göra bordsplaceringen än så beroende på den så får jag nog se hur vi ska dekorera :)
Jag håller med maten är svår :/ men jag får nog lita på min man där även om jag vill ha ett litet bestämde ord med ;)
Har ni något tema?