• Grodprinsens brud

när började ni planera?

Vi har planerat att gifta oss i augusti 2013 och jag är mitt i planeringen. Jag vet att det är tidigt men jag kan liksom inte låta bli.. Jag har min bröllopsblogg där jag samlar mina tankar, idéer, viktlogg och sådant och har bokat dag för möte med en restaurang.. Jag känner mig lite som en Bridezilla, när började ni planera "på riktigt"

• Svar på tråden när började ni planera?
  • eosinmimmi

Kul med bröllop!!

Jag är sån bridezilla som brömt om att gifta mig med min prins sen jag var liten, och har smyghängt på

olika bröllopssiter länge, men så friade min blivande och dä var det mer koll hihi. Vi gifter oss i juni i år och jag har planerat bröllopet seriöst i ett år.

Lycka till med planeringen!

• Fästmön

VI har planerat "seriöst" sen i december förra året ungefär. O vi gifter oss om en månad typ så 6 månaders planering skulle jag säga! 

• Green

Vi bestämde oss i Februari och ska gifta oss i Juli så det blir ca 5 månader.
    Får blandade reaktioner från omgivningen. Allt från att "det är gott om tid" till "hur sk ni hinna? vi planerade i över ett år!"

Jag är lugn. Jag lär få ordning på allt..................men fråga mig en vecka innan så Oskyldig

• Linda L

Javisst är det roligt? Vi ska gifta oss sommaren 2013 eller tidigare om vi får ihop pengarna! överlycklig, har redan köpt lite saker hahaha, kan inte låta bli, och min älskling bara skrattar. Vi har pratat lite om vilken kyrka, och att vi ska bjuda på allt. Men vi börjar planera på allvar när vi har sparat vår summa.

• TheD

Vi började 13 månader innan, då var kyrka och lokal bokat ;)

• JesFre

Jag har planerat i ca 7 månade (sen förlovningen ) men vi gifter oss inte fören 2015 Skäms Vet inte vad jag ska ha kvar att planera när det väl kommer bli dags Flört Men det är så nedrans roligt, och jag har ju i alla fall tid att ändra mig om allt om jag skulle vilja det 

• Pagnie

Vi gifter oss i juli 2013 men jag har planerat sedan i höstas nu. Så ja ungefär 1,5 år i förväg. Och då köper jag massa småsaker nu då jag ska fokusera mycket på små detaljer. Köper manchettknappar till våra pappor och slipsar till dom och strumpor där det står father of the bride och father of the groom (står samma sak på knapparna) Ja lite sådana saker. Men lokalen är snart bokad då vi har möte om 2 veckor men har redan mött med dom en gång. Sedan har vi bestämt kyrka och klänning kollar jag på för fullt. gästlistan är klar men kommer väl att ändras lite med tiden. Fotograf är klar.

Ja det var väl ungefär allt. Men sen har jag en massa småsaker klart. har noggran budget där jag skriver in minsta lilla småsak så man har koll på ALLT i slutändan. plus att jag har en mapp med allt som hör bröllopet till. Så är du bridezilla så är vi allt två.
    Men det känns som att det krävs en hel del planering. I alla fall för oss då det kommer ca 150 gäster.

• Stike

Jag började planera 2 dagar efter förlovningen haha. min blivande blev skapligt stressad och tycker att jag har för bråttom.. men jag kan inte låta bli!

har också en mapp med massa inspiration, länkar till lokaler, bra hemsidor, bilder på tårtor, blommor, dekorationer, frisyrer osv osv Tungan ute och vi har varit förlovade i ca 2 veckor haha! och här på BT hänger ja 24/7 känns de som!

men idag skrev vi en gästlista för att få lite hum om ungefär hur många vi blir men gästlistan är ju såklart inte spikad o vi kommer väl bjuda ca 80 pers. sedan kollade vi runt lite lokaler på nätet idag också och där känner jag mej stressad för ett ställe jag kontaktade hade redan alla helger förutom 1 uppbokade nästa juni(!!!!!)

• anne87

Vi bokade lokalen ca. 14 månader i förväg och efter det startade väl planeringen även om det har varit lite från och till och i början var det mest inspiration och "så häe ska vi nog ha det" nu är det 3 ½ månad kvar och vi kommer dessutom vara bortresta 3 veckor under sommaren. Men det löser sig. Just nu vänta jag mest på att alla ska svara så jag kan göra bordsplaceringen "på riktigt" :)

Jag hänger också väldigt mycket här på bröllopstorget både för skoj skull och tips och idéer :)

• repsara

Vi gifter oss i juli 2013 och vi har redan börjat planera en massa.
    Har bokat kyrka, festlokal & fotograf än så länge =)
    Till sommaren ska vi ha träff med olika cateringfirmor och florister - lika bra att börja tidigt, speciellt när det är i semestertider man ska gifta sig.

Svar på tråden när började ni planera?