Inlägg från: syringa |Visa alla inlägg
  • syringa

    Brudnäbb och näbb. Lämplig ålder? Hur göra med småbarn?

    Våra två bar kommer vara 5 och 2 när vi gifter oss. Jag har tänkt att de ska vara näbbar men undrar nu om det verkligen är en bra idé. 5-åringen lär klara det, men är en 2-åring kanske för liten?
    Hur gamla har era näbbar varit och vad har de fått göra?
    Gärna tips från er som gifter er och har småbarn.

  • Svar på tråden Brudnäbb och näbb. Lämplig ålder? Hur göra med småbarn?
  • syringa

    Tack för svar!
    Jag tror femåringen kommer "sköta sig" men risken är att tvååringen börjar leva om. En muta i kyrkan låter som en mycket bra idé! Russin låter ju inget om de äter :) och så kanske man han ha någon väldigt finurlig leksak... Eller är det dumt?

    Vi kommer ha 2 tärnor och 2-3 näbbar. Ska tärnorna och näbbarna gå först och vi sist?

  • syringa
    Green skrev 2012-04-27 12:48:34 följande:
    Min mamma var väldans smart när lillebror skulle döpas!
    Hon lovade storebror en present om han satt tyst och snällt hela tiden i kyrkan. Det fungerade (för den killen har myror i benen) så han fick sin present sen när vi kom hem Glad
    Muta!! Underbart. Tack för tips!
  • syringa

    Nu letar jag kläder... Tips på klänning till 2-årig flicka och kostym till 5 årig pojke?

  • syringa

    Tack för tips på kläder!
    Köpte från Halens: Köpte klänningen (den vita med liten blomma) samt skjorta, kravatt och väst till sonen i champagne, men tyvärr var byxorna slut i hans storlek. Ska leta efter en svart kostym på stan, det borde finnas på Lindex eller HM? Storlek 122....

Svar på tråden Brudnäbb och näbb. Lämplig ålder? Hur göra med småbarn?