• citrondoft

    Hur dekorerar ni honnörsbordet?

    Hej brudar!


    Hur har ni tänkt att dekorera honnörsbordet? Har ni tänkt att ha brudbuketten där?

  • Svar på tråden Hur dekorerar ni honnörsbordet?
  • Pyttsan

    Ja, jag kommer att ha brudbuketten i en vas framför mig, men annars kommer vi inte att dekorera på nåt annat sätt än de andra borden.

  • citrondoft

    Hur ser din bukett ut? Rund lr dropformad? Hur långt skaft?

  • gbg2012

    Kommer ha samma blomsterdekoration som övriga bord samt brudbukett. 

    sedan bakom oss har vi ett stålhjärta med rosor. =) 

  • Green

    Vi lär ha en ärebåge eller vad man nu kan kalla det?!
    Gjorde en till min svägerska som överraskning och har stommen kvar så jag får ju göra en till oss också.
    Riktigt snygg blev den förra så jag får hoppas på att jag lyckas en gång till Flört

  • operfekt

    Vi ska ha som de andra borden, dock med brudbuketten som blomma,
    inte de buketter som är på de andra borden.
    Kommer också ha bokstäverna LOVE framför oss.

  • Pyttsan

    Min kommer att vara handbunden, rund, och skaftet är inte jättelångt, ca 20cm, kankse. Det blir inten jättebukett. 

    Kom på att vi överväger att använda min mammas brudslöja och hänge den ovanför oss. Sitter i en stor gammal ladugård med stora takbjälkar, men den söta 70-tals slöjan med prästkragar kunde rama in våra platser fint. Glad Vi får testa och se om det bara är fin i fantasin.

    Annars kommer vi att hänga en "fluggardin" av mattrasor bakom oss, som en liten fondvägg. 

  • sollan

    Vi dekorerade honörsbordet på samma sätt som övriga bord. Fast framför oss la vi min droppformade brudbukett som dekoration. Bakom oss hade jag gjort den fin inramad skylt med texten nygifta och våra namn +datum


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • citrondoft

    Härligt att får höra hur ni tänkt göra. Vet inte redigt hur jag vill ha det.


     


    Bakom oss kommer det vara ett fönster så kommer blir svårt med dekorationer bakom. Hur ska man göra då??

  • daniiel

    "Vi" (personalen på hotellet som skötte dukningen) dekorerade inte det något annorlunda än de andra borden. Tycker inte det behövdes. Alla visste var vi satt ändå ;P Vi hade en ful lokal, så bakom oss var det en vit vägg, en stor såndär ventilationsgrej, en klocka och fönster ut i trapphuset. Det var dock inget man tänkte på, alls, när middagen/festen var igång :)

    Där den röda pilen är, där satt vi.




     


    Jag kan ju dock tillägga att det var hotellet, som vi hyrde lokalen av, som stod för dukningen och jag känner mig väldigt lurad i efterhand. Ljusstakarna var otroligt fula, det var bara en ros och lite brudslöja i varje vas och jag fick veta innan att det skulle vara linneservetter, vilket det inte var, utan pappersservetter. Jag såg alltså inte dukningen förrän vi kom till festlokalen på bröllopsdagen och då var det ju försent att ändra något. Dete enda som känns lite "tur i oturen" var ju att vårt färgtema var svart, rosa och vit, så ljusstakarna och vaserna passade ju ändå in på det. Förväntade mig dock som sagt lite mer krut på dukningen med tanke på vad vi betalade för att vara där. Nåja, alla tyckte det var fint och vi hade kul - det är huvudsaken :)


  • SaJo1981

    Vi hade samma dukning som resten av lokalen med skillnad då vid min bukett ohc ett par silverljusstakar som vi fick i bröllopsgåva av mina föräldrar (var farmors och farfars en gång i tiden)



    Hela dukningen (vita blockljus med spetsband i övrig dukning)

    och vid oss våra silverljusstakar, (2st)


     
  • Anneli256

    Är det riktig murgröna ni har eller var det konstgjord`? Vi har också tänkt ha murgröna men vi vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga...pratade med en florist och hon föreslog att vi skulle köpa dom stora krukorna och klippa rankor ur..


    SaJo1981 skrev 2012-04-21 22:29:50 följande:
    Vi hade samma dukning som resten av lokalen med skillnad då vid min bukett ohc ett par silverljusstakar som vi fick i bröllopsgåva av mina föräldrar (var farmors och farfars en gång i tiden)


    Hela dukningen (vita blockljus med spetsband i övrig dukning)

    och vid oss våra silverljusstakar, (2st)


  • TheD

    Min bukett och tärnans bukett stod på bordet där vi satt dvs. Sen hade vi en större blomstergrej som stod¨i mitten dvs mellan mig och maken... på kanterna var det såna där, ja vad heter dem nu då. stora grejer man har ljus i ;) rosenblad och diamantkonfetti men så var det på alla bord.

  • citrondoft

    Ni som redan har gift er får gärna lägga upp bilder! O gärna hur det ser ut på middagen om di hade brudbuketten framför er!


    Vilka fina bilder som ni andra redan lagt upp!

  • SaJo1981
    Anneli256 skrev 2012-04-21 23:35:32 följande:
    Är det riktig murgröna ni har eller var det konstgjord`? Vi har också tänkt ha murgröna men vi vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga...pratade med en florist och hon föreslog att vi skulle köpa dom stora krukorna och klippa rankor ur..
    Vi köpte två stora krukor med riktig murgröna som vi klippte sen=) gick på 500kr ungefär, min bästa vän/tärna är florist så hon hjälpte mig, vi dukade redan på kvällen innan och dom såg precis lika fina ut när vi satt till bords vid 17 dagen efter=)
  • Anneli256
    SaJo1981 skrev 2012-04-22 08:53:33 följande:
    Vi köpte två stora krukor med riktig murgröna som vi klippte sen=) gick på 500kr ungefär, min bästa vän/tärna är florist så hon hjälpte mig, vi dukade redan på kvällen innan och dom såg precis lika fina ut när vi satt till bords vid 17 dagen efter=)
    Riktigt vackert tycker jag. Kanon att det höll så bra trots att ni dukade redan dagen innan, det har vi oxå tänkt göra men då föreslog floristen att vi skulle ha små vattenbehållader ..hmmm.. tror nog att vi vågar satsa på att lägga ut den kvällen innan utan vatten. Tack för hjälpen :)
Svar på tråden Hur dekorerar ni honnörsbordet?