• Äldre 21 Apr 14:51
    1614 visningar
    3 svar
    3
    1614

    Varför är det så svårt?

    Ja letar verkligen som en galning men det är inte lätt. Kan någon tala om varför kungsblått ska vara en sådan svår färg att hitta.
    Det finns en del men långt ifrån lika mycket som det finns i andra färger. Klänningar till tärnorna är inte lätt och att hitta kungsblå tapeter till trycksaker verkar inte fungera så bra det heller.
    Det fanns tapeter i snorgrönt, chockrosa och orange men inte i kungsblå. Ja jag förstår verkligen inte. Det är som sagt jätte svårt men det är ju tur att man har tid på sig.
    Men är det någon som kan tipsa om vart man kan hitta kungsblå saker. främst klänningar till brudtärnorna är ju det största problemet.

  • Svar på tråden Varför är det så svårt?
  • Äldre 21 Apr 14:52
    #1
    Pagnie skrev 2012-04-21 14:51:13 följande:
    Ja letar verkligen som en galning men det är inte lätt. Kan någon tala om varför kungsblått ska vara en sådan svår färg att hitta.
    Det finns en del men långt ifrån lika mycket som det finns i andra färger. Klänningar till tärnorna är inte lätt och att hitta kungsblå tapeter till trycksaker verkar inte fungera så bra det heller.
    Det fanns tapeter i snorgrönt, chockrosa och orange men inte i kungsblå. Ja jag förstår verkligen inte. Det är som sagt jätte svårt men det är ju tur att man har tid på sig.
    Men är det någon som kan tipsa om vart man kan hitta kungsblå saker. främst klänningar till brudtärnorna är ju det största problemet.
    Vet tyvärr inte ens vad kungsblå är för färg. Har du någon bild eller så?
  • Äldre 21 Apr 14:54
    #2

    gå in på bonprix och sortera på korta aftonklänningar blå, finns en hel del snyggt i kungsblått

  • Äldre 21 Apr 16:56
    #3

    Jag är inte heller helt hundra på kungsblått och så vitt jag kan se, så kan nyansen även på den färger variera lite. Kanske beror på material osv. Jag vet inte vilken stil du tänkt dig på klänningarna heller. Här nedan är ett par förslag iaf, de kanske inte är rätt, men men :P

    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/aura-boutique-1024/bandeau-wrap-over-maxi-dr-207011-29/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/estradeur-1043/marit-dress-204344-29/
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Inwear/_/N-1z141qqZ1z140ooZ1z141ll
    www.halens.se/mode-kvinna-klänningar-5449/klänning-069143?tm=94
    www.halens.se/mode-kvinna-klänningar-5449/klänning-080023?tm=94
    www.halens.se/mode-kvinna-klänningar-5449/satinklänning-078823?tm=94


Svar på tråden Varför är det så svårt?