• Sandra och Joakim

Någon som har en 3-stensring?

Hej!
    Jag och min m2b är just nu ute och letar efter ring och vi börjar mer och mer luta åt att designa en 3-stensring med ytterliggare 3 små stenar på vardera sida. Vi vill gärna bilda oss en uppfattning om hur en sådan kan se ut i verkligheten och undrar därför om det är någon som har sett en bild på eller rentav har en egen 3-stensring med småstenar runtom? Gärna i guld men har ni en i silver gör det inget =)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon som har en 3-stensring?
  • Koloratur

Hej Sandra och Joakim!
    Älskar trestensringar! Vi var på jakt länge innan vi hittade min drömringen så det är en toppenidé att designa en egen =)
    Har du tänkt på om du ska ha  briljantslipade eller princesslipade stenar?
    Själv har jag en trestensring med princesser. En stor i mitten, två mindre på sidorna och sedan 6 st småttingar på varsin sida. 

• Sandra och Joakim
    Koloratur skrev 2012-04-20 19:27:08 följande:
    Hej Sandra och Joakim!
    Älskar trestensringar! Vi var på jakt länge innan vi hittade min drömringen så det är en toppenidé att designa en egen =)
    Har du tänkt på om du ska ha  briljantslipade eller princesslipade stenar?
    Själv har jag en trestensring med princesser. En stor i mitten, två mindre på sidorna och sedan 6 st småttingar på varsin sida. 
    Hej!
    Nej vilken slipning det ska vara har vi inte bestämt men vi vill ha en större i mitten följt av två lite mindre på varsin sida och sedan 3 små i samma storlek på vardera sida.
  • KhiraLii

Inte min men här är en vanlig design

• Koloratur

Oavsett vilken slipning ni väljer, kommer det säkert bli underbart vackert!

• Marylojs
    Sandra och Joakim skrev 2012-04-20 19:18:09 följande:
    Hej!
    Jag och min m2b är just nu ute och letar efter ring och vi börjar mer och mer luta åt att designa en 3-stensring med ytterliggare 3 små stenar på vardera sida. Vi vill gärna bilda oss en uppfattning om hur en sådan kan se ut i verkligheten och undrar därför om det är någon som har sett en bild på eller rentav har en egen 3-stensring med småstenar runtom? Gärna i guld men har ni en i silver gör det inget =)

Tack på förhand!
    Jag gjorde om en slät guldring som jag ärvt från farmor och farfar. Såhär ser den ut.

• Sandra och Joakim
    Marylojs skrev 2012-04-20 21:10:05 följande:
    Jag gjorde om en slät guldring som jag ärvt från farmor och farfar. Såhär ser den ut.

Just din ring har vi faktiskt sett i en annan tråd och vi kommenterade den just därför att den ser rundad ut och passar vår förlovningsring väldigt bra! Allt ska ju vara så kantigt nuförtiden men vi har en klassisk förlovningsring från schalins som är rundad.. Hur stora stenar har du i din?
  • Marylojs

Ja, jag har reagerat på samma sak. Jag tycker dels rundade är lite mer klassiskt, och dels så passar de mina tjocka fingrar bättre.

Mittstenen är 0,42 ct och de mindre stenarna är på  0,21 ct vardera. 

• Sandra och Joakim
    Marylojs skrev 2012-04-20 21:51:33 följande:
    Ja, jag har reagerat på samma sak. Jag tycker dels rundade är lite mer klassiskt, och dels så passar de mina tjocka fingrar bättre.

Mittstenen är 0,42 ct och de mindre stenarna är på  0,21 ct vardera. 
    Ok, de stenar vi har tittat på är 0,30 ct i mitten, 2st 0,18 på vardera sida och sedan 3st 0,10ct på respektive sida.. Har ganska små fingrar :)
  • Marylojs
    Sandra och Joakim skrev 2012-04-20 21:54:59 följande:
    Ok, de stenar vi har tittat på är 0,30 ct i mitten, 2st 0,18 på vardera sida och sedan 3st 0,10ct på respektive sida.. Har ganska små fingrar :)
    Låter jättefint!
  • Kakform

Min trestensring. Den är min vigselring, den undre förlovningsringen.
Svar på tråden Någon som har en 3-stensring?