• tesso77

Hur många rispåsar och såpbubblor?

Ska man  räkna en rispåse eller såpbubbel per antal som är bjudna på bröllopet, eller en per par?  Ska man även räkna med dem som "bara kommer till kyrkan och tittar" eller ska man bara räkna med dem med häftet som man delar ut?! HJÄLP!!

• Svar på tråden Hur många rispåsar och såpbubblor?
  • Mela01

Vi kommer göra så att hälften av gästerna får bubblor och andra halvan får ris 50/50 rätt av Glad Räknar då per person inte par vis.

• LiveForever

Vi kommer inte ha en per person, om 100 kommer kanske vi har 60 förpackningar. 

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • sabz

tänk på fåglarna! Bättre med bara bubblor!

• tesso77
    sabz skrev 2012-04-19 13:21:35 följande:
    Vad jag har hört är inte ris farligt för fåglar....däremot brukar endel kyrkor förbjuda riskastning pga att det är svårt att få bort riskornen.
  • daniiel

Jag hittade bubblor på Ebay och köpte två förpackningar, det blev 90st. I en var det 45st då och vi hade 60 gäster. Med tanke på hur billigt det var, så valde vi då att köpa två. Vi ställde fram båda förpackningarna i kyrkan och majoriteten av alla gäster tog bubblor. Det blev ju dock över, eftersom vi hade för många från början. De fick dottern ha på sitt kalas sen :)

• tesso77
    daniiel skrev 2012-04-19 13:29:05 följande:
    Jag hittade bubblor på Ebay och köpte två förpackningar, det blev 90st. I en var det 45st då och vi hade 60 gäster. Med tanke på hur billigt det var, så valde vi då att köpa två. Vi ställde fram båda förpackningarna i kyrkan och majoriteten av alla gäster tog bubblor. Det blev ju dock över, eftersom vi hade för många från början. De fick dottern ha på sitt kalas sen :)
    Jag blir inte klok på ebay, tänkte oxå fynda massa till bröllopet där. Men när jag kollade på frakten så var det ju huuutlöst dyrt, så det blev billigare att köpa här hemma ändå. Är det olika försäljare?
  • daniiel
    sabz skrev 2012-04-19 13:21:35 följande:
    tesso77 skrev 2012-04-19 13:28:57 följande:
    Vad jag har hört är inte ris farligt för fåglar....däremot brukar endel kyrkor förbjuda riskastning pga att det är svårt att få bort riskornen.
    Precis, det kan vara svårt att få bort och någon måste ju städa upp det. Det kan också locka dit skadedjur som tex råttor och ja, även fåglar. Inte så roligt med tex duvor som bajsar överallt och inte heller så roligt om det är fler brudpar efteråt och det redan är kastat ris där utanför osv. Så det finns ju många anledningar till att inte välja ris, men så vitt jag vet är det bara en myt att det skulle vara farligt för fåglarna.
  • daniiel
    tesso77 skrev 2012-04-19 13:31:15 följande:
    Jag blir inte klok på ebay, tänkte oxå fynda massa till bröllopet där. Men när jag kollade på frakten så var det ju huuutlöst dyrt, så det blev billigare att köpa här hemma ändå. Är det olika försäljare?
    Ja, det kan variera från säljare till säljare. Jag kollade hos säljaren jag köpte, det var tydligen 48st i varje förpackning. Jag länkar till den säljaren iaf, kan rekommendera den :) Hoppas länken funkar.

stores.ebay.com/vivifs/WEDDING-BUBBLES-/_i.html&_fsub=312551013&_jgr=0&_localstpos=&_sid=303121623&_stpos=&_trksid=p4634.c0.m322&gbr=1

Jag köpte dessa.
    www.ebay.com/itm/48-X-PINK-WEDDING-BUBBLES-TUBES-HEART-WAND-/310306601276&hash=item483fb6f93c
  • tesso77
    daniiel skrev 2012-04-19 13:36:41 följande:
    Ja, det kan variera från säljare till säljare. Jag kollade hos säljaren jag köpte, det var tydligen 48st i varje förpackning. Jag länkar till den säljaren iaf, kan rekommendera den :) Hoppas länken funkar.

stores.ebay.com/vivifs/WEDDING-BUBBLES-/_i.ht...

Jag köpte dessa.
    www.ebay.com/itm/48-X-PINK-WEDDING-BUBBLES-TU...
    Tack! Jag ska kolla detta :)
  • sollan

Vi hade bara bubblor och köpte inte så där var exakt en var. Men det räckte ändå =)

Svårt att veta hur många som kommer till bara vigseln och tittar.Så vi köpte en paket med 48st och vart väl ungefär 75 som delade på dem. Alla blev dessutom inte använda.

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • daniiel

Annars, sök på "wedding bubbles" och välj "but it now", "top rated seller" och välj sedan att sortera efter lägsta pris + frakt, så får du de billigaste först. Då väljer man till Sverige.

• AnnL

På panduro hittade jag bubblor för 5:- styck så lite dyrare än ebay men då med gratis frakt :)

• LiveForever

Tänker använda mig av ris för att jag tycker inte om fåglar Demon

Tungan ute

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • DittVackraJag

Vill bara höja ett varningens finger för bubblor (och vatten i över huvdtaget)!

Om man har äkta siden i kläderna så blir det fläckiga!
    Spelar ingen roll om det är bara rent vatten ens.
    Då måste man tvätta hela plagget för att få bukt på fläkarna från vatten, och om det blir fläckar från såpbubblor vet jag inte om de går bort vid alla tillfällen.

Tänkte att det kanske kan vara något att fundera på beroende på hur mycket man älskar sin klänning/kostym Flört 

Love is in the air
  • lyckliga jag

Jag har varit lite inne på att köpa organzapåsar att lägga ris i, men dom är ju inte så stora.
     Räcker en sån per person, eller?
    Ska man dela ut dom tillsammans med programmet när man går in i kyrkan eller ska man be någon dela ut dom på väg ut ur kyrkan?

• tesso77
    lyckliga jag skrev 2012-04-21 09:21:47 följande:
    Jag har varit lite inne på att köpa organzapåsar att lägga ris i, men dom är ju inte så stora.
     Räcker en sån per person, eller?
    Ska man dela ut dom tillsammans med programmet när man går in i kyrkan eller ska man be någon dela ut dom på väg ut ur kyrka
    Jag har lagt i ca 1 msk i varje organzapåse. Har man 95 st som står och slänger ris på en så räcker det gott å väl Cool
Svar på tråden Hur många rispåsar och såpbubblor?