• JuliBr­ud89
    Äldre 19 Apr 09:07
    4654 visningar
    26 svar
    26
    4654

    Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?

    Hej på er :) Vi håller på att spåna i brøllopsresor nu. Jag har aldrig varit "utomlands" mer æn Amsterdam och inom norden.. Men nu ska vi på vårt livs resa! Och jag har INGEN KOLL på vart man kan åka!!!!

    Før mig ær det viktigaste turkost hav, lyyxigt, fint hotell, spa, god mat, strand, snorkla med fiskar.. Ja, ni vet. Idyllen helt enkelt!! Det dær stora extra ;)

    Vart hittar jag det?!
    Maldiverns ær ju fiiiint, men de tar iaf en dag att åka dit.. Det kan vara ett minus!

    Vi kommer lægga ca 15-20.000 på resan och sen tillkommer pengar till mat osv.. 

    Så snælla, kom med bilder, tips, ideèr, ja allt! 

  • Svar på tråden Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?
  • JuliBr­ud89
    Äldre 25 May 23:47
    #11

    Nu børjar det nærma sig brøllop och vi fortfarande ingen brøllopsresa :( Det ær lite ovisst nær vi kan åka och oris till resan, men førhoppnimgsvis 15000-20000 (før båda) Før er som har lust att hjælpa - jag vill ha "idyllen". Turkost hav, dyka med hæftiga fiskar, gærna bungalo (stavas det så) men med tillgång till lyx.. Det kan nog inte va såå långt bort som thailand :/ Æven om vi vill!! SNÆLLA - kom med tips och ideer (och till exempel att boka resan).. Har som sagt aldrig varit utomlands :(

  • Äldre 26 May 00:34
    #12
    JuliBrud89 skrev 2012-05-25 23:47:08 följande:
    Nu børjar det nærma sig brøllop och vi fortfarande ingen brøllopsresa :( Det ær lite ovisst nær vi kan åka och oris till resan, men førhoppnimgsvis 15000-20000 (før båda) Før er som har lust att hjælpa - jag vill ha "idyllen". Turkost hav, dyka med hæftiga fiskar, gærna bungalo (stavas det så) men med tillgång till lyx.. Det kan nog inte va såå långt bort som thailand :/ Æven om vi vill!! SNÆLLA - kom med tips och ideer (och till exempel att boka resan).. Har som sagt aldrig varit utomlands :(
    "Inte så långt bort som Thailand"?
    Thailand är nog det närmaste ni kan komma Sverige om du vill ha allt det som du beskriver och till det priset. 
  • aniara
    Äldre 26 May 07:04
    #13

    Har ni kollat på Egypten?

  • Äldre 26 May 08:10
    #14
    JuliBrud89 skrev 2012-04-19 09:07:49 följande:
    Hej på er :) Vi håller på att spåna i brøllopsresor nu. Jag har aldrig varit "utomlands" mer æn Amsterdam och inom norden.. Men nu ska vi på vårt livs resa! Och jag har INGEN KOLL på vart man kan åka!!!!

    Før mig ær det viktigaste turkost hav, lyyxigt, fint hotell, spa, god mat, strand, snorkla med fiskar.. Ja, ni vet. Idyllen helt enkelt!! Det dær stora extra ;)

    Vart hittar jag det?!
    Maldiverns ær ju fiiiint, men de tar iaf en dag att åka dit.. Det kan vara ett minus!

    Vi kommer lægga ca 15-20.000 på resan och sen tillkommer pengar till mat osv.. 

    Så snælla, kom med bilder, tips, ideèr, ja allt! 
    Hej! Om ni ska lägga upp till 20000:- tillsammans är jag tveksam att du kan åka långt. Mina bästa tips är Turkiet, det är jättevackert om man hittar rätt ställen, Spanien (Mallorca t.ex.) eller Egypten. Egypten kan vara lite sisådär beroende på var man hamnar, men bokar man ett bra hotell med all inclusive och inte är rädd för att spendera mesta tiden på hotellet kan det vara ett bra alternativ. 

    FIna ställen i Turkiet är Kemer och Bodrum m.m. Mitt bästa tips är egentligen att du bara surfar in på någon av charterbolagens hemsidor (fritidsresor, ving, apollo) eller går in till en resebyrå. Säg att du vill boka en bröllopsresa, berätta din budget och vad du är intresserad av - sen är resten deras jobb. Du behöver ju absolut inte boka något bara för att dom föreslår det, men det kan ju va skönt med lite input från kunniga inom branschen. 

    Stort lycka till!
  • Äldre 26 May 08:11
    #15

    Kroatien ska ju vara jättefint också och det är ju rätt årstid för det!

  • Äldre 26 May 08:13
    #16
    Fannyterez skrev 2012-05-26 08:11:20 följande:
    Kroatien ska ju vara jättefint också och det är ju rätt årstid för det!
    Kollade på vings hemsida, här verkar va ett fint hotell i Bodrum 
    www.ving.se/turkiet/bitez/otel-okaliptus%3ad0001010171%3ad201206072788%3a-1%3a8%3at8%3a30333%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a

     
  • J2012
    Äldre 26 May 12:42
    #17

    Egypten är ett fantastiskt resmål men inget jag skulle rekommendera för en bröllopsresa!

    Jag har hört mycket gott om Kroatien! Bl.a har min m2b varit där och det var ett av våra alternativ men det slutade med att vi valde Italien istället.

  • Äldre 26 May 17:16
    #18

    Grekland skulle jag rekommendera om ni inte vill åka långt. Jätte fina öar, stränder, god mat, soligt och prisvärt.

  • JuliBr­ud89
    Äldre 26 May 18:47
    #19
    Magenta skrev 2012-05-26 17:16:15 följande:
    Grekland skulle jag rekommendera om ni inte vill åka långt. Jätte fina öar, stränder, god mat, soligt och prisvärt.
    Ja jag har egentligen velat åka dit, men nu ær det ju "kris" dær och alla priser ær sækert skyhøga :(
  • JuliBr­ud89
    Äldre 26 May 18:48
    #20
    Fannyterez skrev 2012-05-26 08:10:15 följande:
    Hej! Om ni ska lägga upp till 20000:- tillsammans är jag tveksam att du kan åka långt. Mina bästa tips är Turkiet, det är jättevackert om man hittar rätt ställen, Spanien (Mallorca t.ex.) eller Egypten. Egypten kan vara lite sisådär beroende på var man hamnar, men bokar man ett bra hotell med all inclusive och inte är rädd för att spendera mesta tiden på hotellet kan det vara ett bra alternativ. 

    FIna ställen i Turkiet är Kemer och Bodrum m.m. Mitt bästa tips är egentligen att du bara surfar in på någon av charterbolagens hemsidor (fritidsresor, ving, apollo) eller går in till en resebyrå. Säg att du vill boka en bröllopsresa, berätta din budget och vad du är intresserad av - sen är resten deras jobb. Du behöver ju absolut inte boka något bara för att dom föreslår det, men det kan ju va skönt med lite input från kunniga inom branschen. 

    Stort lycka till!
    Jodå ;) Om man bara letar på dom rætta stællena :) Men vi har en dotter på 6 mån som inte kan følja med, det ær dærfør jag inte kænner mig bekvæm på att åka till andra sidan jorden.
  • Äldre 26 May 18:55
    #21
    JuliBrud89 skrev 2012-05-26 18:47:02 följande:
    Ja jag har egentligen velat åka dit, men nu ær det ju "kris" dær och alla priser ær sækert skyhøga :(
    Nej då blir det ju tvärtom. Dyrt för greker men billigt för turister Grekland är också ett vänligt land om ni tar med er dotter, för hur länge ska ni vara borta? En vecka är en evighet för en liten 6-månaders (och er)
  • Äldre 26 May 18:59
    #22

    Vad är mer romantaiskt än Toscana, Italien? Vingårdar, turkost hav, god mat osv. Annars rekommenderas Malta. Medelhavets blåaste och renaste vatten, massa kultur, god mat, hyfsat billigt att leva! :) Kroatien är också romantiskt med fint hav och nära hem...

  • Äldre 26 May 20:19
    #23

    Om du vill kan jag ge dig några tips på hotell / lägenheter där vi har bott, tuvär är de kanske lite mer inriktade på familjer... Jag älskar Italien! Det går direktflyg från Köpenhamn, Landvetter och många andra ställer till både Venedig, Rom, Florens och inte minst Sardinien! :) tuvär är inte de hotellen kanske så många stjärnor som du kanske önskar, men bor ni i Florens är det möjligheter för att ta en avstickare till Venedig för en natt där! Vad är mer romantiskt än en gondoltur på kvällen när alla turister har försvunnit? Italienska riviäran bjuder på varmt klart vatten och Toscana bjuder på romantiska vingårdar med övernattning! Bygg din egen resa och få med dig allt :) finns många agriculture vingårdar där allt är ekologiskt. :) lycka till!

  • FelizL­ane
    Äldre 27 May 10:51
    #24

    Tunisien :)

  • Äldre 30 May 16:37
    #25

    Groupon hade erbjudande idag inkl flyg och halvpension
     www.groupon.se/deals/stockholm/Blue-Diamond-Bay/6369712

  • Äldre 30 May 16:39
    #26

    Kanske inte så billigt men det beror på vad man är ute efter. Men bästa tipset är ändå att kolla de olika charterbolagen så kommer ni nog hitta nåt bra och i er prisklass.

Svar på tråden Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?