Problem med sexlivet
Nu måste jag bara få skriva av mig lite, eftersom jag tycker allt är så sjukt jobbigt just nu!
Jag och min fästman har varit tillsammans i lite mer än ett och ett halvt år och ska gifta oss om några månader. Han är verkligen mannen i mitt liv och jag ser fram emot att få spendera resten av mitt liv med honom!
Nu till vårt problem. Jag har senaste halvåret haft en sviktande sexlust av fler än en orsak. Jag gick min sista termin i ett masterprogram och hade sjukt mycket att göra i skolan samtidigt som vi stod inför en jättestor förändring med flytt. På det har jag börjat få problem med min p-spiral vilket gör att jag ibland får ont efter vi har haft sex. Dom här grejorna tillsammans har verkligen lett till att jag tycker det har varit jobbigt med sex. Jag har ändå ställt upp och när vi börjat har det varit skönt och så, men jag har inte initierat sex alls. Till saken hör också att jag har haft ett sexmissbruk, vilket gör att sex alltid har varit ett rätt laddat ämne för mig och jag har haft sex av fel orsaker.
För några veckor sen fick jag panik när han kom med anspelningar och antydde att han ville ha sex och bröt ihop totalt. Jag skrek och grät och berättade för honom precis hur det var, vilket jag inte har gjort innan. Vi pratade om vad vi ska göra åt det. Vi kom iallafall överens om att han ska backa och inte komma med anspelningar och antydningar utan låta mig leda och ta initiativet när jag vill ha sex, för då kanske lite av ångesten försvinner för mig. I samma veva kontaktade jag en gynekolog för att utreda varför jag har ont och vad som kan göras åt det.
Så långt har det varit lugnt, men nu är det säkert tre veckor sen vi hade sex. Senaste två veckorna har jag vaknat under natten av att han har tagit på mig. Första gången smekte han mig bara och jag typ vände mig om och så slutade han. Andra gången trodde jag först var en dröm och jag frågade honom om det och han mindes inget.
Inatt vaknade jag av att han kramade om mig lite onaturligt långt ner och att han sen rörde sig ner mot mitt underliv. Jag sa "nej!" och han gick tillbaka till sin sida av sängen. Jag kände mig så jävla kränkt! Efter det visste jag liksom att förra gången INTE var en dröm, eftersom det var samma förfarande. Imorse så frågade han om jag var OK efter att jag inte pratat med honom under hela morgonen och jag typ "Fan, du vet varför jag är arg! Vad sjutton håller du på med? Du kränker mig och våldför dig på mig när jag sover. Sluta med det!" och han blev jätteledsen och skämdes.
Och jag vet att han inte menar det utan att han gör det i sömnen. Jag vet att han respekterar mig och att han också tycker det här är jobbigt. Jag tror att han är så sexuellt frustrerad att det liksom går ut över hans sömn.
Vad ska jag göra? Nu gick det ju från att vara jobbigt till att vara JÄTTEjobbigt och ångestfyllt! Om det här fortsätter tror jag det finns en allvarlig risk att vi inte fortsätter våra liv tillsammans... Hur löser vi det här? Hoppas alla smarta människor där ute kan komma med råd!