• Lhasa
    Äldre 17 Apr 17:26
    1812 visningar
    3 svar
    3
    1812

    Är det normalt att folk inte bryr sig ?

    Hej,

    En liten fundering bara..

    Är det normalt att folk inte bry sig om en bröllop ?
    Vi har 3½ vecka kvar och inte ens min blivade svärmor frågar hur det går...inte någon i M2b s släkt...inte hans syskon heller.
    Min familj bor utomlands och min kille är borta pga hans jobb nästan hela veckorna..till 95 % får jag sköta allt som ska ordnas till bröllopet.
    Visst är det roligt ( inte altid) med bröllops planering, men jag känner mig rät så ensam ibland.....

  • Svar på tråden Är det normalt att folk inte bryr sig ?
  • Äldre 17 Apr 17:46
    #1

    Ja det är vanligt...
    Grejen är att de flesta bryr sig på någon nivå. Men bröllopet är bara det största som händer i ditt liv, inte i omgivningens. Därför är det lätt att också tolka även små intresse-glimtar som ointresse. 

  • Äldre 17 Apr 18:21
    #2

    Jag håller med Chicita, det är inte alls ovanligt och inget jag tycker man ska lägga någon större vikt vid. Så länge gästerna dyker upp på bröllopsdagen, är glada och engagerade då, så är allt bra :)

    Jag tror att många har en bild av hur det ska gå till tack vare filmer. Någon romantisk komedi där hela filmen och alla karaktärers liv kretsar kring ett bröllop och bröllop är ju en big deal, för brudparet, men man ska nog inte räkna med att alla andra är lika intresserade. Inte ens närmsta familjen.


  • JuliBr­ud89
    Äldre 17 Apr 18:23
    #3

    Inte før oss :/ Min familj frågar om vi vill ha hjælp med något och stæller gærrna upp..

Svar på tråden Är det normalt att folk inte bryr sig ?