• Amanda547

tält stl för 60 pers

nur har de börjat ramla in lite osa och de ser ut att bli ca 56 vuxna och 5 barn hur många meter på tält bör jag ha.. har fått låna ett 5x8 är de förlitet?

• Svar på tråden tält stl för 60 pers
  • ThereseV

Jag har egentligen ingen aning, men det låter lite litet. Jag hittade en sida där dom hyr ut tält och för dom måtten så ingick bord och liknande för 36 pers, på en annan sida hade dom ett 6x8,3 för upp till 56 pers så det är väl något sånt ni räknar med. kändes som att dom generellt räknade omkring 1 pers per kvm. 

Men sen beror det ju lite på hur du hade tänkt använda det. ska bara middagen vara under tältet eller ska det finnas mer plats för fest och dans? Regnar det så är det kanske inte rättekul att tränga ihop sig i ett trångt tält, efter middagen, även om själva middagen i sig fungerade ok. 

Ni kan ju kanske mäta upp ytan och "testduka" så får ni en känsla av hur det skulle bli?  

• tiger

Hej, mina vänner hade bröllopsmiddag i tält för 60 sittande och deras tält var 90 kvm stort. typ 8*12 m.
    Då fanns en ganska stor yta längst ner som senare på kvällen användes för tårta och kaffe och sen för dans.
    Storleken var bra för man kunde dansa i ena delen och sitta och prata i andra delen.

Svar på tråden tält stl för 60 pers