• LaKatiiX

Hjälp mig med monogramet!! Tips & Åsikter!

Hejsan!

Har precis lekt klart med vårat monogram och behöver nu lite åsikter och tips om vad jag kan ändra/ta bort/lägga till m.m! =)

Kram på er!

• Svar på tråden Hjälp mig med monogramet!! Tips & Åsikter!
  • yorkstacy

Först vill jag säga att jag tycker det är snyggt, stilrent och bra gjort. Jag gillar stilen och typsnittet. Är detta ert färgtema? Snyggt iallafall.  

Vill du ha mina tankar om det så kom jag att tänka på att det känns som att det är två st &-tecken. För är inte det stora beiga ett & som binder samman era namn? och sedan ett till & ovanpå det i det gråa.

Datumet längst ner är inte centrerat, utan mer till vänster och avståndet från "borden" till början av "K" är mindra än avståndet från "borden" till slutet av "L" vilket gör att det ser lite skevt ut. 

Det var mina inputs :) 

• Chicita

Jag skulle haft namnen lite större - och skippat det gråa (lilla) &-tecknet.
    Det är nog allt jag skulle ändra tror jag... 

• LaKatiiX
    yorkstacy skrev 2012-04-16 22:49:58 följande:
    Först vill jag säga att jag tycker det är snyggt, stilrent och bra gjort. Jag gillar stilen och typsnittet. Är detta ert färgtema? Snyggt iallafall.  

Vill du ha mina tankar om det så kom jag att tänka på att det känns som att det är två st &-tecken. För är inte det stora beiga ett & som binder samman era namn? och sedan ett till & ovanpå det i det gråa.

Datumet längst ner är inte centrerat, utan mer till vänster och avståndet från "borden" till början av "K" är mindra än avståndet från "borden" till slutet av "L" vilket gör att det ser lite skevt ut. 

Det var mina inputs :) 
    Tack så mycket! Första gången jag ger mig in på detta! Ja, vi har persika, silver, vitt m.m som färgtema! Kanske skall göra färgen lite tydligare med en mörkare ton?
    Haha nej det är inte ett &-tecken utan det är ett C som står för Cortes!
    Härligt att du märkte de, tack! Man blir så blind när man suttit o stirrat så länge! ;)
    Chicita skrev 2012-04-16 23:03:01 följande:
    Jag skulle haft namnen lite större - och skippat det gråa (lilla) &-tecknet.
    Det är nog allt jag skulle ändra tror jag... 
    Skall prova det, tack! Men tycker du att jag kanske ska leta efter något enklare &-tecken? eller skippa helt?
  • LaKatiiX

Ny variant utan &-tecken och större namn!
  • KhiraLii

Jag skulle valt ett annat typsnitt för C:et så att det tydligare framkommer att det är ett C och inte ett &-tecken. Om ni gillar kontraster så är det snyggt att ha ett teckensnitt som inte är skrivstil till C:et, gärna med seriffer sv.wikipedia.org/wiki/Serif

• daniiel
    KhiraLii skrev 2012-04-16 23:46:06 följande:
    Jag skulle valt ett annat typsnitt för C:et så att det tydligare framkommer att det är ett C och inte ett &-tecken. Om ni gillar kontraster så är det snyggt att ha ett teckensnitt som inte är skrivstil till C:et, gärna med seriffer sv.wikipedia.org/wiki/Serif
    Det håller jag med om :)

Och TS, jag tycker det blev mycket bättre utan det lilla gråa &-tecknet :)
  • LaKatiiX

åå letat som galning efter ett fint C! Jag förstår vad ni menar och jag fick direkt en bild on my mind men inget "matchar" resten!

Tack btw!

• BlåAugustibröllop

Är det jag som är trött, men inte är det väl rätt: 25 Mayo 2012?
    Mayo?

• daniiel
    BlåAugustibröllop skrev 2012-04-17 00:56:55 följande:
    Är det jag som är trött, men inte är det väl rätt: 25 Mayo 2012?
    Mayo?
    Maj på spanska, jag tror att det är medvetet från TS sida ;)
  • 123ost

Jättefint tycker jag! Jag måste bara fråga, vart använder man monogram? hehe

• Chicita
    LaKatiiX skrev 2012-04-16 23:42:16 följande:
    Mycket bättre måste jag säga Skrattande
  • daniiel
    123ost skrev 2012-04-17 10:34:20 följande:
    Jättefint tycker jag! Jag måste bara fråga, vart använder man monogram? hehe
    Vi hade vårat på framsidan av vigselprogrammen och festhäftena, samt på tackkorten :) Men det är väl lite olika. Vissa har det på inbjudningarna, tryckta på servetterna osv.

• Snurran

Hej. Ja jag undrar också var man änvänder det? Är det på specialbeställda klistermärken till kuvert ovs.?

• Victoria

Alltså monogramet kan du ju använda hur du vill i princip! Sen behöver man inte ha de på specialbeställda klistermärken om man nu inte önskar det. Vi har tex vårt monogram på våra save the date och inbjudningskort. Mest bara för det är lite fint och ger en liten personli touch på det hela!

• viqueur
    LaKatiiX skrev 2012-04-16 23:42:16 följande:

jag hade nog gjort C:et också större samt att "25 mayo 2012" fortfarande inte är riktigt centrerat om man går efer ramen (ska några steg längre till höger).
Svar på tråden Hjälp mig med monogramet!! Tips & Åsikter!