• Anneli256

Tips för er som ska skicka tackkort

Min m2b kom med världens ide tycker jag. Måste bara dela med mig av den.

Vi pratade om tackkort.

Han sa att han ville göra en liten film. En blandning av bilder på allt från ev möhippa/ svensexa till bröllopet,festen, och bröllopsresan till Rom

Denna lilla filmklipp på kanske sex sju minuter ska brännas på en cd som skickas ut istället för tackkort till våra gäster. Man kan även om man vill trycka foto på cd skivan.

Personligen tycker jag det är en bra ide. Samtliga som kommer på vårt bröllop har antagligen en dvd spelare eller en dator i hemmet som dom kan spela upp denna på.

Tror inte att det kommer att kosta mycket mer än ett vanligt tackkort med fotografi, dessutom så kommer kostnaden efter bröllopet vilket inte belastar själva budgeten just då.

Kanske något för er där ute ;)

• Svar på tråden Tips för er som ska skicka tackkort
  • På rosa moln

Låter som en mycket trevlig idé tycker jag :)

• daniiel

Ett sådant tackkort fick mina föräldrar då min kusin gifte sig. De hade en liten vigsel utomhus med endast närmsta familjen (syskon och föräldrar) närvarande. Alla som uppvaktade fick då en skiva med bilder från vigseln och lite sådant som tackkort :)

• Nikkita

Det är en jätte bra idé Skrattande Vi kommer själv att ha en bekant som filmar vigseln & redigerar ihop en liten snutt med lite av varje som de sedan får som tackkort Solig 
    Jag tror att de kommer bli super glada, det hade iaf jag blivit!!! 

• SkövdeSophie

Oh vilken bra ide! Tack för tipset

Svar på tråden Tips för er som ska skicka tackkort