Cattis77 skrev 2012-04-16 18:59:37 följande:
Det var säkert precis vad TS behövde höra just nu "Anonym" ;)
Jag tycker helt spontant att det verkar lite omdömeslöst av henne själv, att inte fråga efter tiaran under 1 års tid, om man håller den så kär. Å andra sidan hoppades hon säkert på att det fanns i gott förvar.
Man kan inte mer en be om ursäkt, och erbjuda sig att ersätta i det läget. Hennes besvikelse varar förhoppningsvis inte särskilt länge, vi är ju alla människor med fel och brister. Du är inte den första som tappar bort något "lånat", och framföralt inte den sista.
Kram!
Precis vad jag tycker också. Om jag nu håller något väldigt kärt, och lånar ut det till en vän, så väntar jag inte ett år på att be om den saken tillbaka. Då skulle jag vara betydligt mer angelägen om att få tillbaka min pryl. Eventuellt inte lånat ut den alls, om den var väldigt, väldigt viktig för mig.
Med det menar jag inte att det är personen som lånat ut den som gjort något extremt fel, för visst hade TS kunnat läma tillbaka den på en gång också, när hon visste att hon inte skulle använda den eller hade använt den.
Saken är dock att vi är alla människor. Vi glömmer, vi felar, vi misslägger saker och ibland går det riktigt tokigt. Tyvärr. Och en ursäkt och pengar kan inte ersätta en sak man tycker mycket om, men det kan vara ett bevis på att personen som tappat bort den faktiskt är ledsen över det och vill gottgöra lite. Klart att man har all rätt att bli ledsen och besviken för att saken är borta, men jag hade då uppskattat att min vän var ärlig och berättade, samt ville försöka gottgöra lite på något sätt som sagt.