Varför planera barn utan ekonomi?
En bekant till mig har en son på snart 1 år, hon har varit arbetslös sedan hon gick ut gymnasiet (ca 3 år sedan) och hennes sambo springvickar på städ.
Nu ska de försöka få ett till barn och jag kan bara inte låta bli att undra vad de tänker med?! Inget sparande och ingen av dem har körkort. Hon har gått ett gymnasieprogram så hon kan springvicka men hon har inte skrivit in sig på vicklistan ens.
Jag är själv i samma ålder och fick barn rätt tidigt men både jag och sambon hade som "krav" att jag skulle hinna få körkort och arbete innan det blev några barn här.
Jag vet att körkort inte är ett krav men då tycker jag inte att man samtidigt sitter och skriver att vännerna inte ställer upp på att köra när de behöver storhandla. Jag vet att långt ifrån alla har ett sparande, men det kan väl ändå vara väldigt bra att ha om man planerar ett till barn när den ena är arbetslös och den andra springvickar?
Jag tycker inte att jag är bättre än dem eller någon annan, jag förstår bara inte hur man själv kan välja att sätta sig i den sitsen. Jag förväntar mig inte att någon ska hålla med mig, ville bara skriva av mig.